واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

نیازهای اجرای منظم«پزشک خانواده»

مسوول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه از توسعه همکاری سازمان انتقال خون فرانسه با ایران خبرداد.
تدبیر24 سوزانه حجت عصاری در اولین کنگره بین المللی خون، بیماری‌ها و کاربرد بالینی در یاسوج افزود: طی ۱۲ سال گذشته همکاری‌های این سازمان با کشور ایران گسترده بوده است و مفتخریم که در این کنگره حضور داریم. سازمان انتقال خون فرانسه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد، اما با وجود سن کم ارتباط خوبی با ایران دارد.

مسوول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه که ایرانی مقیم فرانسه است، همچنین در این مراسم با اشاره به شهر زیبای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حضور در این شهر خاطرات دوران کودکی من را زنده کرد.

حجت عصاری تصریح کرد: سال‌های کودکی بارها به یاسوج آمدم واز ارتفاعات، کوه‌ها و قله‌ها و طبیعت زیبای این شهر لذت می‌بردم. طبیعت دل‌انگیز و کوهستانی این شهر به همراه آوازهای خوش محلی از زمان کودکی با جان و خون من عجین شده است. بسیار دوست دارم قله دنا و گردنه بیژن را باز هم ببینم. این افتخاری است که پس از ۳۲ سال به این شهر می‌آیم.

مسوول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه همچنین عنوان کرد: اجرای منظم طرح پزشک خانواده نیاز مبرم سیستم پزشکی، پیراپزشکی و ساماندهی وضعیت نظام ارجاع در ایران است.

حجت عصاری یکی از معضلات و ضعف‌های اساسی در حوزه پزشکی و درمانی در ایران را تمرکز تنها بر برخی شاخه‌های پزشکی عنوان کرد و افزود: این امر باعث شده تا برخی از پزشکان در رشته‌های مختلف دیگر حتی به حاشیه رانده شوند و نظام ارجاعی به صورت منظم و ساماندهی شده شکل نگیرد.

وی با اشاره به طرح پزشک خانواده تأکید کرد: با اجرای دقیق طرح نظام پزشک خانواده، سطح درمان شکل فراگیرتری به خود می‌گیرد و حتی عدالت در درمان برای لایه‌های میانی جامعه و اقشار کم درآمد نیز تحقق می یابد.

مسوول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه بیان کرد: البته فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی همراه با اجرای این طرح امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

حجت عصاری با بیان اینکه پیشرفت‌های علم پزشکی ایران صاحبنظران و جامعه پزشکی جهان بویژه کشور فرانسه را به حیرت واداشته است، گفت: امروزه سطح درمان انواع بیماری‌ها و صنعت دارویی در ایران باوجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، از بسیاری از کشورهای جهان برتر است.

وی تصریح کرد: هماهنگ سازی بین سیستم های مختلف پزشکی، پیراپزشکی و ... از دیگر راهکارهای اساسی تقویت و ارتقای جایگاه علم پزشکی در ایران است.

مسوول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه خاطرنشان کرد: باید بین جامعه پزشکی در بخش دولتی و خصوصی، سیستم پرستاری، آزمایشگاهی و حتی بیمه‌ای هماهنگی و تعامل مثبت وجود داشته باشد.

حجت عصاری اضافه کرد: انجمن‌های مختلف علمی و پزشکی بین گروه‌های پزشکی ایرانیان مقیم فرانسه تشکیل و هماهنگی‌های لازم بین این گروه‌ها وجود دارد که انجمن‌های خیریه، بیماری‌های خاص و زنجیره امید از مهم‌ترین این انجمن‌هاست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: