واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

دلالان بازار زعفران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: در فروردین ماه سال جاری قیمت زعفران 15 درصد افزایش داشت که دلیل آن دلالان بودند.
تدبیر24:  غلامرضا میری  بیان کرد: دلیل عمده نوسان در قیمت زعفران واسطه‌گران هستند که بدون داشتن مجوز و با پس‌اندازهای مالی خود اقدام به خرید زعفران از کشاورزان کرده و با واسطه‌گری سود کلانی به جیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه بازار داخلی در حال حاضر راکد است، اظهار کرد: میزان صادرات نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری نداشته است و تنها دلالان قیمت‌ها را تغییر می‌دهند.

میری، علت روی آوردن افراد به دلالی در بازار زعفران را عدم تعهد آن‌ها نسبت به سازمان‌های دارایی و بیمه دانست و افزود: صادرکنندگان زعفران به دلیل پرداخت هزینه‌های بالای نیروی کار،‌ حق بیمه و … نسبت به واسطه‌ها از سود کمتری برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کنترل بازار در شرایط کنونی ممکن نیست، عنوان کرد: پیشنهاد اتحادیه به سازمان‌های متولی این است که تسهیلات با سود پایین به تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران اختصاص دهند تا در هنگام برداشت، زعفران با قیمت کارشناسی شده که به نفع کشاورزان نیز باشد خریداری شده و از نوسان در عرضه و تقاضا جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تدوین برنامه‌ای مدون برای صادرات را ضروری دانست و گفت: قیمت برای خرید زعفران حداکثر تا 48 ساعت اعتبار دارد که این در هیچ‌کجای دنیا مرسوم نیست.

وی همچنین از رشد 22 درصدی صادرات در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و اظهار کرد: علی‌رغم وجود زعفران به مقدار لازم در بازار، وجود واسطه‌ها بین کشاورزان و صادرکنندگان در قیمت‌گذاری اختلال ایجاد کرده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: