واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

افزایش اعتیاد در بین جوانان

یک جامعه شناس معتقد است: در دسترس بودن مواد مخدر یکی از اصلی‌ترین علل افزایش اعتیاد در بین جوانان و یا حتی نوجوانان است.
تدبیر24  اسماعیل زیارتی اظهار کرد: یک راهکار اصلی برای جلوگیری از رواج اعتیاد در بین جوانان و یا حتی نوجوانان، جلوگیری از دسترسی آسان به مواد مخدر است.

وی افزود: نباید تمام مسائل جامعه را به گردن مشکلات اقتصادی انداخت، زیرا مسئله اعتیاد به نوعی ریشه در فرهنگ دارد. باید فرهنگ سازی شود و به فرد در هر سنی آگاهی و آموزش لازم داده شود. آموزش در زمینه اعتیاد باید از مقاطع پایه آغاز شود. چالشی که ما همواره در جامعه با آن مواجه هستیم این است که بعد از وقوع اتفاق به دنبال ارائه راهکار هستیم. باید برای جلوگیری از ادامه‌ی روند افزایش اعتیاد در بین نوجوانان آموزش‌های اساسی از همان دوران ابتدایی داده شود.

زیارتی خاطرنشان کرد: آموزش کلی و مداوم می‌تواند تاثیرگذار باشد و آموزش‌ها نباید تنها به صورت تئوری بلکه به صورت عملی ارائه شود و بازدید دانش آموزان از کانون‌ها باید با توجه به شرایط سنی باشد.

وی به اعتیاد زنان اشاره کرد و گفت: در جامعه امروز بیان اینکه شرایط برای مرد و زن متفاوت است حرف قابل پذیرشی نیست و این مسئله در معقوله اعتیاد نیز صادق است زیرا همان گونه که مواد مخدر برای مردان در دسترس است برای زنان نیز شرایط به همین گونه است. نمی‌توان مسئله اجتماعی شدن و استقلال مالی را در افزایش اعتیاد در بین زنان نادیده گرفت. البته زنان به دلیل ساختار ذاتی خود در مقابل اعتیاد آسیب پذیرتر هستند، اما نکته ای که نمی توان نادیده گرفت بحث ایمان و باورهای قلبی است.

زیارتی گفت: اگر ایمان پررنگ باشد انسان کمتر دچار اشتباه می‌شود و در واقع اگر باورهای دینی را در خودمان و خانواده‌هایمان پررنگ‌تر کنیم کمتر دچار اینگونه لغزش‌ها می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: