واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

احتمال کم‌آبی خراسان‌رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به موقعیت اقلیمی مشهد، تابستان سال جاری در شرایط اوج مصرف با احتمال کم آبی مواجه خواهیم بود.
تدبیر24 سیدعلیرضا طباطبایی 27 اردیبهشت ماه در نشست خبری که با محوریت تامین آب و وضعیت پیشرفت اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در مجموعه رفاهی آبفا مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر بارش‌های بهاره و ذخیره‌سازی 40 درصدی مخزن سد دوستی، عنوان کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی مشهد و توسعه شهر با افزوده شدن روستاهای مجاور به محدوده خدماتی، تابستان سال جاری در شرایط اوج مصرف با احتمال کم آبی رو به رو خواهیم بود.

وی افزود: با صرفه‌جویی 20 درصدی در تمام بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و آب آشامیدنی می‌توان با بحران کم آبی مقابله کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: در سه حوزه‌ی تامین، توزیع و مصرف آب نیازمند اقدامات جدی و مدیریت صحیح هستیم و شهروندان در مقابله با بحران کم آبی نقش بسزایی دارند.

طباطبایی ادامه داد: 35 تا 40 درصد از مخزن سد دوستی قابلیت تامین آب موردنیاز را دارد و مجموع ظرفیت سد دوستی یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 220 میلیون مترمکعب آب تولید شده که به دلیل محدودیت‌های موجود برای استفاده از آب سد دوستی 58 درصد از آب موردنیاز از منابع زیرزمینی و 42 درصد از آب‌های سطحی تامین شده است.

طباطبایی همچنین در خصوص منابع تامین‌کننده آب مشهد از 400 حلقه چاه، قنات، چشمه‌ها و سدهای طرق، کارده و دوستی نام برد و افزود: در سال جاری جهت‌گیری مشهد به استفاده از منابع آب‌های سطحی و سایر حوزه‌ها نیز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد: منابع تامین آب در مشهد به لحاظ کیفی در حوزه‌های مختلف توزیع متفاوت بوده که با وجود آزمایشگاه‌های مجهز و مراقبت‌های ویژه شاهد کیفیت مطلوب آب هستیم.

هدررفت 19 درصدی آب در مشهد


وی با اشاره به اینکه از نظر سختی آب ممکن است منابع آبی طعم آب شرب متفاوتی داشته باشند، ادامه داد: میزان هدررفت واقعی و ظاهری آب شهر مشهد 19.7 درصد بوده، هشت درصد این هدررفت واقعی است که ناشی از فرسودگی شبکه آب است و از اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به نشت‎‌یابی و رفع انشعابات غیرمجاز برای هدررفت اشاره کرد.

طباطبایی اظهار کرد: سالانه 110 کیلومتر از شبکه‌ها جهت جلوگیری از هدررفت آب بازسازی می‌شوند، هم‌چنین ریشه تمام مشکلات آب و فاضلاب از جمله نیمه تمام ماندن شبکه فاضلاب مشهد، وجود آب‌های پرت زیاد، شبکه‌های فرسوده و مواردی از این قبیل غیر واقعی بودن نرخ آب‌بهاست.

وی اضافه کرد: به ازای هر لیتر آب شرب 4000 ریال دریافت شده، درحالی که قیمت تمام شده آب بیش از دو برابر این مقدار است.

طباطبایی در خصوص وضعیت کلی آب و فاضلاب مشهد، عنوان کرد: وسعت شهر مشهد 250 کیلومتر مربع با جمعیت بیش از سه میلیون نفر است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود یک میلیون و 130 هزار و 690 مشترک آب و 495 هزار مشترک تحت پوشش، مشهد دومین شرکت بزرگ آب و فاضلاب کشور پس از تهران است، هم‌چنین 99.9 درصد از جمعیت مشهد از خدمات شبکه آبرسانی بهره‌مند بوده و 58 درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: