واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

فلسفه برای بچه‌ها

پریسا برازنده که این روزها مشغول ترجمه کتابی فلسفی ویژه نوجوانان است از چاپ کتاب مشابهی برای گروه سنی کودک با عنوان «فیته آندرس، گوسفندی متفاوت» خبر داد.
تدبیر24 این نویسنده گفت: این کتاب قریب به یک متر پهنا دارد و نویسنده و تصویرگر آن میریام کخ است. این کتاب که در زمره کتاب‌های کودک-والد است برای تشویق بچه‌ها به کتاب‌خوانی همراه بزرگتر‌ها تألیف شده است. یک صفحه کتاب فقط تصویر و صفحه روبه‌روی آن نوشته‌ای کوتاه است به گونه‌ای که وقتی کتاب باز می‌شود لتی که تصویر است روی پای کودک و لتی که نوشته است روی پای بزرگسال قرار می‌گیرد تا همراه هم کتاب بخوانند.

بنا به گفته این نویسنده، موضوعات انتخابی این کتاب‌ها موضوعاتی است که بعد از خواندن کتاب و بسته شدن آن باب گفت‌وگو بین کودک و بزرگسالان را باز می‌کند تا تفکر و گفت‌وگو کردن را برای بچه‌ها به ارمغان آورد.

موضوع «فیته آندرس، گوسفندی متفاوت» هویت است و کتاب برای کودکان چهار تا هفت سال نوشته شده است.

برازنده اخیرا مشغول ترجمه کتاب فلسفی دیگری ویژه نوجوانان با عنوان «در جنگل 12 دقیقه‌ای» نوشته تراس سائولچ است.

وی گفت: کار ترجمه این اثر به اتمام رسیده و هم اکنون مشغول ویرایش آن جهت واگذاری کتاب به ناشر هستم. من مدتی است که روی فلسفه برای کودکان متمرکزم و فکر می‌کنم در این زمینه کم‌کاری‌های زیادی در جامعه صورت گرفته است در حالی که این کتاب‌ها می‌توانند بستری برای گفت‌وگو و ایجاد تفکری نو در بچه‌ها باشند. سنگ تفکر این نویسنده قبلا در دو جلد منتشر شده بود و جلد اول این اثر به چاپ دوم رسیده است.

از سوی دیگر، کتاب «خداحافظ پدر» که به موضوع جدایی پدر و مادر می‌پردازد و 10 سال پیش توسط انتشارات شکوفه امیرکبیر به قلم این نویسنده منتشر شده بود در نمایشگاه کتاب امسال تجدید چاپ شد.

دو کتاب «افسانه‌های آذربایجان» و «افسانه‌های آلمان» او هم که قرار بود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شوند از این فرصت بازماندند ولی بعد از نمایشگاه توسط انتشارات پنجره منتشر خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: