واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

لغو تخفیفات ایرلاین‌ها

مدیر کل جدید فرودگاه امام خمینی (ره) که به نظر می‌رسد از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با هدف تغییرات مدیریتی جدی پا در این فرودگاه بزرگ گذاشته، استارت برنامه‌های خود را با لغو تخفیف‌ها و معافیت‌های فرودگاهی برای ایرلاین‌ها خواهد زد.
 تدبیر24:  حمیدرضا سیدی که چند روز قبل در تصمیمی ناگهانی از سوی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور به جای سعید چلندری کار خود را آغاز کرد، در تشریح برنامه‌های خود از سرعت‌گرفتن ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین حذف تخفیف‌ها و معافیت‌های فرودگاهی برای ایرلاین‌ها به منظور واقعی‌شدن قیمت‌ها خبر داده است.

این برنامه‌ها که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده فرودگاه امام خمینی را به چهار بخش اصلی محوطه فرودگاهی، شهر فرودگاهی، منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی تقسیم می‌کنند تا یکی از نخستین فرودگاه‌های ایران که بناست در آینده‌ای نزدیک روند توسعه خود را براساس برنامه‌های فرودگاه‌های بین‌المللی طی کند کار خود را آغاز کند.

در کنار آن اما بحث حذف تخفیف‌ها و معافیت‌های فرودگاهی برای ایرلاین‌ها نیز از سوی سیدی مورد تاکید قرار گرفته که هدف اصلی از آن واقعی شدن قیمت‌ها در محیط فرودگاهی و نهایی شدن درآمد‌ها و دریافت هزینه‌های تمام شده در مجموعه فرودگاهی اعلام شده است.

این در شرایطی است که بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی با توجه به شرایط دشوار سال‌های گذشته خود چه از طریق فشار موجود در حوزه تامین ناوگان و چه در حوزه افزایش قابل توجه هزینه‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند که این مساله باعث به وجود آمدن یک بدهی بسیار بزرگ از سوی آنها به شرکت فرودگاه‌ها شده است.

هر چند طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از سوی شرکت فرودگاه‌ها، بنا شده حداقل چند ایرلاین بزرگ کشور با یک برنامه‌ریزی میان‌مدت بدهی‌های خود را به شکل اقساطی پرداخت کنند، اما به نظر می‌رسد حالا و در قالب سیاست‌های جدید مدیر کل فرودگاه امام حداقل وضعیت ایرلاین‌هایی که در این فرودگاه فعال هستند دشوارتر خواهد شد.

مدیر کل جدید فرودگاه امام خمینی (ره) هنوز از ضوابط اجرایی این طرح رونمایی نکرده و مشخص نیست این تخفیف‌ها دقیقا در چه حوزه‌ای لغو خواهد شد، اما به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی در انتخابی مهم توسعه فرودگاه امام و پیشرفت آن از منظر جغرافیایی، فنی و تجاری را نسبت به درخواست‌های ایرلاین‌ها اولویت بخشیده و ترجیح می‌دهند پیشرفت این فرودگاه را به عنوان اولویت اصلی پیگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: