واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

رضایتمندی با روش های پوپولیستی دوام ندارد

وزیر کشور با بیان اینکه رفتارهای احزاب در عرصه اجتماعی و سیاسی باید به جلب و جذب رضایتمندی مردم منجر شود گفت: رضایتمندی از دو طریق پوپولیستی و روش عقلانی شکل می گیرد که در رویکرد پوپولیستی و هیجانات دوامی را در درازمدت نمی بینیم.
 تدبیر24: عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج شنبه در نشست مجمع عمومی خانه احزاب اظهار داشت: رضایتمندی و اعتماد یکی از طریق پوپولیستی، ایجاد هیجانات و ایجاد جوها شکل می گیرد و طریق دیگر آن روش عقلانی، مدبرانه، اصولی و منطقی است.

وزیر کشور تصریح کرد: شاید به روش پوپولیستی و هیجانی بتوان موج سواری کرد و توفیقاتی را به دست آورد ولی این رویکرد به طور حتم در دراز مدت نمی تواند دوام پیدا کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با عقلانیت، تدبیر و ایجاد امید در مردم و اعتقاد واقعی به مشارکت آنان می توان پایگاه اجتماعی و سرمایه اجتماعی کسب کرد که این رویکرد به طور حتم ماندگار خواهد شد و این روش می تواند برای احزاب اثرگذاری فراوانی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم احزاب نیز با همین رویکرد و روش بتوانند به فعالیت ادامه دهند چرا که مردم از ابتدای انقلاب هر دو عملکرد را مشاهده کرده اند و از هر دو رویکرد تصاویری را در ذهن دارند.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد : دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به احزاب و احیای خانه احزاب شده است و جلسات زیادی از ابتدا برای این منظور شکل گرفت.

وی ادامه داد: نظر دولت یازدهم از ابتدا بر تقویت احزاب بود چرا که یکی از پایه های دموکراسی و مردم سالاری دینی موضوع کار حزبی کردن و توجه به ساختارهای آن است.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر تکلیف احزاب مشخص شود مردم و دولت تکلیف شان با جریانات سیاسی نیز مشخص می شود گفت: اگر بتوانیم فعالیت های سیاسی احزاب را ضابطه مند کنیم موجب همگرایی و هم افزایی می شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اساس کار احزاب مشارکت و قانون است و اگر در این دو موضوع دچار اشکال شوند در رفتار هم به مشکل برخواهند خورد. 

وی اضافه کرد: در موضوع مشارکت احزاب نیز یکی از پایه های اصلی توجه به مردم است و احزاب باید ذره ذره قدرت را با تک تک افراد جامعه جذب کنند و سرمایه اجتماعی را به دست آورند.

وزیر کشور ادامه داد: اگر مشارکت و اعتماد در احزاب فراهم نباشد در عمل تاثیری را نمی بینیم چرا که احزاب باید بتوانند رضایتمندی در سرمایه اجتماعی را تهیه کنند و قدرت را مدیریت نمایند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: رفتارهای ما در عرصه اجتماعی و سیاسی باید به گونه ای باشد که رضایتمندی مردم و اعتماد به آنان جلب و جذب شود.

وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم منشا و مبدا حرکت احزاب کار برای مردم و رضای خدا باشد.

رحمانی فضلی در ادامه به موضوع قانون و قانونمندی اشاره کرد و افزود: خیلی از نابسامانی ها، ناهنجاری ها و کج روی ها که در حوزه دولتی و عمومی مشاهده گشته در عدم رعایت قانون بوده است و این تاریخی صد ساله دارد.

وی اضافه کرد: احزاب و تشکل ها هم باید پرچمدار قانونگرایی باشند و همه باید در گردن نهادن به قانون نهایت استقامت کنند.. امیدواریم در این مرحله از تشکیل خانه احزاب بر محور قانونگرایی به عنوان بخش حقوقی و صنفی تاکید شود.

رحمانی فضلی به احزاب حضور یافته در مجمع عمومی گفت: وزارت کشور در حوزه رضایتمندی عمومی، قانونگرایی و منافع ملی پشت شما و در کنارتان است تعهد می کنم که آنچه در توان دارم در عرصه حمایت از احزاب، گروه ها و حقوق افراد و تشکل ها قرار دهم و به حمایت بپردازم.

وزیر کشور با بیان اینکه با یادآوری شرایط عمومی کشور، منطقه و برگزاری دو انتخابات مهم در سال پیش رو گفت: لزوم توجه به قانون، منافع ملی و لزوم همراهی و همدلی که رهبر معظم انقلاب نامگذاری کرده اند 10 چندان است. 

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در شرایط خاصی در منطقه هستیم و تحولاتی که در حوزه های سیاسی و اجتماعی شکل گرفته باید مورد لحاظ قرار گیرد. 

وی در ادامه به پایه های قدرت در کشور اشاره کرد و گفت: پایه قدرت ما در داخل کشور انسجام و وحدت مردم و همدلی و حمایت آنها در کنار نظام است و احزاب نقش مهمی در شرایط ایجاد رضایتمندی و امید در جامعه دارند. 

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات آزمایش مهمی است و قطعا رقابت های سیاسی برای دموکراسی و مردم سالاری دینی، نشاط، رونق و مشارکت بیشتری می آورد منوط به اینکه این رقابت ها تبدیل به مجادله، تضاد و رقابت های ویرانگر نشود و مبنای رقابت، اخلاق و قانون از سوی احزاب و تشکل های سیاسی مورد اهتمام قرار گیرد. 

وزیر کشور در ادامه به موضوع خانه احزاب اشاره کرد و افزود: به واقع خانه احزاب را محل فعالیت های صنفی قرار دهید؛ فعالیت های صنفی شما باعث تقویت بخش حقوقی و قضایی شما خواهد شد. 

وزیر کشور ادامه داد: ضعف عمده احزاب حمایت های حقوقی و قضایی است که اگر محکم به آن پرداخته شود پشتوانه ای برای احزاب خواهد بود. 

رحمانی فضلی در ادامه از اهتمام احزاب به تشکیل مجمع عمومی و اساسنامه قدردانی کرد و گفت: اگر به عنوان فرد غیر حزبی در خانه احزاب شخصی را پذیرفتید بنده خواهان حضور هستم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: