واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

تولید بیش از30تن پیله ترابریشم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: امسال، بالغ بر 795 جعبه تخم نوغان توسط 653 بهره‌بردار پرورش داده شد که پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 تن پیله تر برداشت شود.
 تدبیر24 «حبیب‌الله زارع» افزود: این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی خرید تضمینی این محصول را 151 هزار ریال در هر کیلو اعلام کرد که قیمت توافقی آن توسط بخش خصوصی بیش از 200 هزار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش در خصوص مشکلات موجود در این بخش گفت: قدیمی بودن تلنبارها، عدم وجود صنایع تبدیلی و زنجیره تولید از مهم‌ترین معضلات صنعت پرورش کرم ابریشم در این شهرستان است که کلیه پیله‌های تولیدی، پیش از تبدیل به نخ از استان خارج شده و به استان خراسان‌جنوبی ارسال می‌شود که این امر موجب خروج ارزش افزوده ناشی از فرآوری پیله و تولید نخ از این شهرستان می‌شود.

وی یادآور شد: چنانچه زیرساخت‌های تبدیل و فرآوری پیله‌ها به نخ در حوزه‌ی این شهرستان فراهم شود باعث رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر می‌شود.

زارع تصریح کرد: جهت برطرف کردن این مشکلات با هماهنگی مرکز توسعه نوغانداری کشور و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان تلاش بر این است تا امسال تسهیلاتی جهت بهسازی و نوسازی تلنبارها و ایجاد 3 تا 4 کارگاه نخ ریسی در روستاهایی که دارای بیشترین تولید باشند اختصاص یابد.

وی در خصوص حمایت‌های انجام شده از پرورش‌دهندگان کرم ابریشم گفت: از اسفند سال 93 جهت حمایت از نوغانداران 7600 اصله نهال اصلاح شده توت بطور رایگان در بین نوغانداران توزیع شد و در راستای اجرای طرح توسعه نوغانداری با مشارکت زنان روستایی 4 دوره آموزشی و ترویجی برگزار و به‌صورت رایگان تجهیزات پرورش نظیر دماسنج، رطوبت‌سنج، دستگاه بخار ساز و بستر پرورش در اختیار 30 بهره‌بردار قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: