واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

افزایش حق مسکن کارگران تورم‌زا نیست

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه افزایش حق مسکن کارگران به هیچ وجه تورم زا نیست، تصویب آن را جزو اختیارات هیات دولت دانست که باید با کمک وزیر کار اتفاق بیفتد.
تدبیر24: ابوالفضل فتح اللهی  اظهار کرد: موضوع افزایش حق مسکن کارگران با گذشت دو ماه از سال هنوز در دستور کار هیات وزیران قرار نگرفته است و ما مراتب اعتراض خود را به معاونت روابط کار وزارت کار اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در جریان تعیین دستمزد سال 1394 پکیج کامل مزد را که شامل افزایش حق مسکن و بن خواربار بود پذیرفتند از این رو شایسته نیست که با وجود تصویب فیش‌های حقوقی کارگران اعمال نشود.

فتح اللهی درپاسخ به این پرسش که چرا برخی افزایش حق مسکن را تورم زا و دارای بار مالی می‌دانند؟ گفت: افزایش حق مسکن توسط کارفرمایان پرداخت خواهد شد و هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد. دولت قیمت بنزین را 37 درصد افزایش داده است که با تورم انتظاری که از آن سخن می‌گفت سنخیت ندارد چطور افزایش قیمت بنزین تورم ایجاد نمی‌کند ولی افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران تورم زا است؟

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی قطعا به سایر سطوح مزدی سرایت می‌کند، گفت: کرایه‌ها و هزینه حمل و نقل تا قبل از افزایش قیمت بنزین 20 درصد افزایش یافت و اکنون با اعلام خبر افزایش قیمت بنزین، ناوگان حمل و نقل کشور به اعمال قیمتهای قبل رضایت نخواهد داد و طبعا تورم سنگینی به همه بخشهای کشور وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه مزد 94 به تمام واحدها گفت: در این بخشنامه افزایش حق مسکن نبود چون باید به تصویب هیات وزیران برسد ولی طبعا با توجه به آنجه جزو حقوق اولیه کارگران است پس از تصویب در هیات دولت کل معوقه باید از ابتدای سال به کارگران پراخت شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: