واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

قلیان مقدمه ورود به اعتیاد

فرماندار همدان قلیان را دروازه ورود به اعتیاد دانست و گفت: قلیان مقدمه ورود به اعتیاد پرخطر است، به طوری‌که منشأ بسیاری از اعتیادها سیگار و قلیان بوده و باید به صورت جدی به این بحث ورود پیدا کنیم.
  تدبیر24: "علی تعالی" سه‌شنبه 5 خرداد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان، اظهار کرد: متاسفانه توزیع و استفاده از قلیان در سطح شهر خارج از عرف بوده و بسیاری از وانت‌بارها در مناطق تفریحی شهر از جمله سفره‌خانه و قهوه‌خانه‌ها به‌ویژه در بلوار ارم برای جذب مشتریان اقدام به ارائه قلیان به مردم به‌ ویژه جوانان می‌کنند.

تعالی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا قلیان به وفور در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: برای مقابله با این اقدام و جمع کردن قلیان از سطح شهر قوه‌قضائیه آماده همکاری است و باید نظارت اساسی در این خصوص انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم در یک شهر فرهنگی و تاریخی برای منفعت بعضی از افراد، فرهنگ غلط استفاده از قلیان ترویج یابد بنابراین باید با اجرای طرح‌های ویژه و مشترک در نقاط آلوده مانع گسترش آن شویم.

تعالی در ادامه با اشاره به کشفیات مواد مخدر شهرستان همدان اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در سال 94، به ترتیب تریاک دو کیلو و 864 گرم، هروئین 90 کیلوگرم، شیشه 17 کیلوگرم، حشیش 286 کیلوگرم و سایر موارد 345 کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 94 سه‌هزار نفر از عاملان مواد مخدر در همدان دستگیر شدند، اضافه کرد: در بحث دستگیرشدگان باندها با 30 درصد افزایش مواجه بودیم که با اشکال مختلف مواد مخدر را مخفی‌سازی می‌کردند.

فرماندار همدان عملکردهای نیروی انتظامی در سال‌گذشته را خوب و مناسب ارزیابی و تصریح کرد: همچنین دو آزمایشگاه بزرگ تولید مواد مخدر در همدان نیز کشف شد که چنانچه این موارد دستگیر و کشف نشوند، با بحران و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

50 نقطه آلوده در منطقه سه همدان ساماندهی شد

وی در ادامه از ساماندهی 50 نقطه آلوده در منطقه سه همدان در سال‌جاری خبر داد و افزود: اگر این نقاط آلوده شناسایی و پاک‌سازی نشوند چهره شهر به عنوان شهر تاریخ و تمدن و گردشگری مخدوش می‌شود که این اقدامات بنا به درخواست خود مردم بسیار شایسته و مورد تقدیر است.

تعالی تصریح کرد: در عید نوروز امسال، نیروی‌انتظامی و مرکز مبارزه با مواد مخدر با پاکسازی شهر، معتادان متهاجر کمتر مشاهده شدند که باید با نزدیک شدن به فصل تابستان و ورود مسافران و گردشگران روند پاکسازی به صورت جدی‌تری دنبال شود و مناطق تجمع معتادان را تخریب کنیم.

وی از جمله نقاط قوت شهرستان همدان را همکاری خوب قوه قضائیه دانست و گفت: قاطعیت برخورد قوه قضائیه با تخلفات و هماهنگی‌های لازم با نیروی‌انتظامی با بازخوردهای خوبی روبرو است.

تعالی در بخش دیگری خواستار ورود بیشتر به بخش فرهنگی شد و اضافه کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی و مراکز مشاوره که تاثیر فراوانی در روند این کار دارند در زمینه مواد مخدر نباشد، به طور یقین وضع شهر از این هم بدتر می‌شود.

گرمخانه‌ای برای معتادان احداث شود

فرماندار همدان در بخش دیگری با اشاره به خانم‌های کارتن خواب در همدان اظهار کرد: این معضلی در سطح شهر و استان بوده که با همت شورای شهر باید گرم‌خانه‌ای برای آقایان و خانم‌ها احداث شود تا این مشکل کاهش یابد.

تعالی همچنین با اشاره به منطقه معروف به چراغ قرمز در همدان یادآور شد: در این مکان که ورودی شهر همدان است باید برای جلوگیری از تجمع معتادان توقف‌گاهی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای در معرض نبودن معتادان از دید مسافران باید این مکان نرده‌گذاری شود، افزود: متاسفانه معتادان، این مکان را پاتوق خود قرار داده‌اند و باعث به وجود آمدن وضع ناهنجاری در شهر می‌شوند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: