واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

گرفتن جان حیوان در قبال بهای ناچیز

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: جریمه‌ها برای جلوگیری از شکار غیر مجاز بازدارنده نیست.
 تدبیر24محمد تقدیسی تاکید کرد: میزان جریمه‌ای که برای شکار یک حیوان در نظر گرفته شده است به هیچ عنوان به اندازه ارزش یک حیوان نیست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است یک شکارچی بعد از 10 تا 15 مرتبه شکار یک مرتبه در دام قانون افتد و مجازات شود، افزود: تعدادی از افراد هستند که از طریق شکار و فروش گوشت شکار کسب درآمد می‌کنند، بنابراین اگر بعد از پنج، شش مرتبه شکار دستگیر و جریمه شوند، برای آنها هیچ اهمیتی وجود ندارد. از سوی دیگر قوانین محکمی نیز برای مجازات شکارچیان متخلف وجود ندارد. به عنوان مثال اگر شکارچی در حین شکار دستگیر شود یا جریمه می‌شود یا نمی‌شود و اسلحه وی نیز با احترام به شخص بازگردانده می‌شود.

وی، تصویب قانونی در سال 91 مبنی بر اینکه صدور مجوز برای افرادی که دارای اسلحه قاچاق هستند را یکی دیگر از معضلات حیات وحش بیان کرد و توضیح داد: این امر موجب شد تا هر فردی که دارای اسلحه غیرمجاز بود به دنبال گرفتن مجوز برود و به دنبال آن میزان شکارهای غیرمجاز نیز افزایش یافت. ظرفیت حیات وحش استان کمتر از ظرفیت سلاح‌های موجود است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که شکار غیرمجاز در استان بیشتر توسط روستاییان انجام می‌شود یا سایر افراد؟ اظهار کرد: در حال حاضر این امر همه گیر شده است و هر کسی که سلاح داشته باشد دست به این کار می‌زند.

وی تصریح کرد: اگر روستایی نزدیک به زیستگاه کل و بز باشد، گوشت پستاندار به فروش می‌رسد و اگر در نزدیکی محل زیستگاه پرندگان باشد، گوشت پرنده به فروش می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: