واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

افزایش میزان خشونت‌ها در مصر

شورای حقوق بشر مصر در گزارشی اعلام کرد میزان نقض حقوق بشر در این کشور و خشونت‌ها از زمان برکناری محمد مرسی در ماه ژوئیه افزایش یافته است.
 تدبیر24: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، شورای حقوق بشر مصر که یک سازمان نیمه دولتی است اخیرا گزارشی را درباره وضعیت حقوق بشر در مصر در دوره زمانی ژوئیه 2013 (تاریخ برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر ) تا پایان دسامبر 2014 ارائه داد.

در این گزارش آمده که آمار کشته شدگان در این دوره به 2600 تن می‌رسد که 700 تن از این افراد از نیروهای پلیس و ارتش و 550 تن غیرنظامی‌ و 250 تن دیگر از حامیان اخوان المسلمین هستند.

در این گزارش اشاره شده که نیروهای پلیس و ارتش مصر در جریان متفرق کردن دو تحصن مربوط به حامیان محمد مرسی در سال گذشته نقض‌های بسیاری را مرتکب شدند.

در همین راستا، محمد فائق، رئیس شورای حقوق بشر مصر عنوان داشت: اقدامات تروریستی در سیناء، بزرگترین و گسترده‌ترین نقض‌ها در دوره این گزارش شده است و تعداد عملیاتی که ارتش و پلیس و غیرنظامیان را هدف قرار داده بی‌سابقه‌ است. علاوه بر این حمله به تجمع کنندگان در میدان‌های "رابعه العدویه" و "النهضه" نیز شاهد نقض‌هایی در عرصه حقوق بشر بود.

وی گفت: از خطرناک‌ترین اقداماتی که پس از متفرق کردن این دو تحصن صورت گرفت می‌توان به کشته شدن 2600 افسر پلیس و بیش از 550 غیرنظامی و 1250 عضو اخوان المسلمین اشاره کرد.

فائق تصریح کرد هر کس که دست به خشونت زده است چه از غیرنظامیان باشد و چه از نظامیان باشد باید محاکمه شود.

رئیس شورای حقوق بشر مصر اعلام کرد که ده‌ها تن از زندانیان نیز در این دوره زمانی کشته شده‌اند که به گفته وزارت کشور، تعداد آن‌ها به 36 تن و طبق گفته سازمان‌های حقوقی مستقل به 98 تن می‌رسد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: