واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

والدین کنکوری‌ها بخوانند

کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خانواده‌هایی که فرزند کنکوری دارند، توصیه کرد: مهمانی‌ها و تنش‌های خانوادگی‌شان را به بعد از برگزاری کنکور موکول کنند.
 تدبیر24: فردین منصوری، از کنکوری‌ها خواست تا در فرصت چند روزه باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری برنامه خواب خود را تنظیم کنند تا صبح روز امتحان با شادابی و نشاط و سر وقت سر جلسه کنکور حاضر شوند.

منصوری با تاکید بر اینکه برنامه خواب نامنظم و بیدار بودن تا دیر وقت باعث می‌شود تا فرد سر جلسه امتحان هوشیاری لازم برای پاسخگویی به سئوالات را نداشته باشد، گفت: اختلال خواب بر عملکرد حافظه افراد اثر سوء داشته و میزان کارایی ذهن آنها را کاهش می‌دهد.

کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای افزایش کارایی کنکوری‌ها به آنها توصیه کرد: روز قبل از آزمون خواب کافی داشته باشند و پس از صرف صبحانه نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده در محل برگزاری آزمون حاضر باشند تا بدون کمترین تنشی سر جلسه امتحان حاضر شوند.

منصوری در ادامه توصیه‌هایی هم به خانواده‌ها داشت و از آنها خواست تا در زمان کوتاه باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری از مهمانی رفتن و مهمانی دادن صرف نظر کرده و تلاش کنند تا با ایجاد فضایی آرام، استرس فرزندانشان را به حداقل برسانند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی ایجاد فضایی آرام و به دور از تنش را در آرامش فرد کنکوری اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها برای آرامش فرزندانشان از ایجاد هر نوع تنش جلوگیری کرده و اگر هم تنشی در محیط خانه وجود دارد آن را حداقل تا پس از برگزاری کنکور فرزندشان تعطیل کنند.

منصوری در ادامه از خانواده‌ها خواست تا در این چند روز باقیمانده تا آزمون سراسری از سرزنش فرزندشان و مقایسه او با سایر افراد خودداری کرده و از این طریق او را دچار تنش نکنند.

وی گفت: توانایی‌های افراد با هم متفاوت است و خانواده نباید فرد را با دیگر همسالانش مقایسه کرده و به او تنش وارد آورند، چرا که در این زمان کوتاه جز با ایجاد فضایی آرام نمی‌توان کاری برای افزایش کارایی و توان فرد کنکوری انجام داد.

منصوری با تاکید بر اینکه قبولی در کنکور و راه یافتن به فلان دانشگاه و رشته تحصیلی شاید آغاز راه موفقیت باشد اما راه‌های دیگری هم برای موفقیت وجود دارد، گفت: هدف از زندگی دستیابی به خوشبختی است و چه بسا خوشبختی از راه‌های دیگر هم قابل دسترس باشد، ضمن اینکه امکان شرکت در آزمون سراسری در سال‌های بعد نیز برای فرد فراهم است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: