واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

تبخیر 85 درصد آب‌های سیستان‌وبلوچستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان‌و‌بلوچستان گفت: سیستان‌وبلوچستان به دلیل داشتن اقلیم خشک دارای باران کمی است که آب‌های به‌دست آمده نیز همین بارش‌ها به دلایلی تبخیر می‌شود.
  تدبیر24:  "احمد عاقبت‌بخیر" افزود: میزان بارش در استان تقریبا 20 میلیارد مترمکعب در سال است که 85 درصد آنها به دلیل اقلیم خشک، وزش باد و طوفان تبخیز می‌شود.

وی تصریح کرد: از میزان 15 درصد باقیمانده این آب‌ها هشت درصد که معادل 1.6 میلیارد مترمکعب روان آب است و هفت درصد نیز معادل 1.4 میلیارد متر مکعب به سفره‌های آب زیرزمینی استان نفوذ می‌کند.

عاقبت بخیر از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ویژه برای نگهداشت این آب‌ها در استان خبر داد.

وی درهمین رابطه افزود: در راستای کنترل این آب‌ها 33 سد شامل هفت سد مخزنی، 15 سد تغذیه‌ای و 11 سد انحرافی در دست بهره‌برداری است.

عاقبت بخیر خاطرنشان کرد: در مجموع از 22 سد مخزنی و تغذیه‌ای ظرفیتی معادل 2.1 میلیارد مترمکعب حق ذخیره‌سازی داریم و دو سد مخزنی و یک سد تغذیه‌ای و دو طرح شبکه آبیاری زهکشی نیز در دست اجرا است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت نباید هیچ گونه توسعه کشاورزی را در زمین‌های محدوده بخش آب‌های زیرزمینی داشته باشیم زیرا اولویت وزارت نیرو و نظام جمهوری اسلامی به ترتیب بر تامین آب آشامیدنی، زیست محیطی، صنعت، خدمات و در آخر کشاورزی استوار است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: