واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۲۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
عملکرد شائبه دار کمیسیون برنامه و بودجه در قبال یک انتخاب

چرا حافظ بیت المال با قرعه کشی انتخاب شد؟

رئیس جدید دیوان هم که چند هفته قبل تر از شجاعی انتخاب شده بود هم به همین شکل با نیاوردن رای نهایی با قرعه کشی توانسته بود ریاست مهم ترین نهاد نظارتی کشور را در دست بگیرد . . .

تدبیر24 : صبح امروز پرونده تعیین مسئولان جدید نهاد مهم نظارتی که پس از ورود رحمانی فضلی به وزارت کشور باز شده بود با انتخاب دادستان جدید دیوان محاسبات و با رای بسیار پایین صحن علنی مجلس بسته شد اما این انتخاب عجیب، شائبه هایی را در محافل سیاسی به دنبال داشته است .

به گزارش خبرنگار ما روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که از هفته ها قبل و پس از انتخاب امین حسین رحیمی به ریاست دیوان محاسبات موضوع انتخاب دادستان این دیوان را در دستور کار قرار داده بود پس از کش و قوس های فراوان در کمال تعجب فیاض شجاعی را با قرعه کشی! به عنوان گزینه نهایی دادستانی به صحن علنی مجلس معرفی کرد .

بنا بر این گزارش در حالی که بیش از 20 نفر برای تصدی این پست مهم که وظیفه اصلی اش نظارت و حفاظت از بیت المال در دستگاه های اجرایی از طریق پیگیری قانونی است ثبت نام کرده بودند و در میان آن ها چهره های شاخصی همچون فرهاد تجری، علی اصغر عربیان، محمد حسن پیرزاده و امیری اصفهانی که هریک سوابق عالی قضایی و نظارتی را در کارنامه خود داشته اند ، وجود داشت در نهایت ظاهراٌ لابی های پشت پرده و نشست و برخواست های خارج از کمیسیونی بیشتر نتیجه داد و فیاض شجاعی که از کم ترین سابقه مربوطه به نسبت سایر گزینه ها برخوردار بود توانست به این سمت برسد .

نکته جالب توجه اینجاست که لابی این فرد با کمیته زیر مجموعه کمیسیون برنامه و بودجه اگرچه در ابتدا موجب معرفی وی و دو نفر دیگر به اعضای کمیسیون شد اما با مقاومت اعضاء نسبت به این انتخاب نادرست کار تا جایی پیش رفت که بر خلاف همه دوره های گذشته قرار بر این شد که به جای سه نفر 5 نفر به کمیسیون معرفی شوند تا یک نفر به صحن علنی برای تصدی این پست برود . بیشتر اعضای کمیسیون بر این عقیده بودند که انتخاب شجاعی در حالی که اعضای شاخصی در میان نامزدهای اعلام آمادگی کرده وجود دارند انتخابی از اساس اشتباه است به همین علت حتی در مرحله نهایی انتخاب دادستان دیوان محاسبات هم اعضا به امیری و شجاعی رای کاملا مساوی دادند که در این هنگام شجاعی با برگزاری یک قرعه کشی به عنوان نامزد نهایی برای تصدی دادستانی انتخاب شد.

از سوی دیگر موضوعی که بسیار مهم به نظر می رسد این است که امین حسین رحیمی رئیس جدید دیوان هم که چند هفته قبل تر از شجاعی انتخاب شده بود هم به همین شکل با نیاوردن رای نهایی با قرعه کشی توانسته بود ریاست مهم ترین نهاد نظارتی کشور را در دست بگیرد .

همچنین این انتخاب شائبه دار و تعجب برانگیز سبب شد که برخی ها تنها یک روز پس از اعلام نظر کمیسیون موضوع را خارج از قاعده در دستور کار فوری صحن علنی بگذارند تا هرچه زودتر رای وی را بگیرند و این مساله مورد اعتراضی قرار نگیرد . این اتفاق حتی صدای عضو هیئت رئیسه مجلس را هم در آورد و محمد دهقان در تذکری در صحن علنی مجلس به این اتفاق اعتراض کرد . وی گفت : فارغ از اینکه نظر من نسبت به فیاض شجاعی چیست باید بگویم این‌گونه که بخواهیم انتخاب دادستان دیوان محاسبات را یک دفعه در دستور کار قرار دهیم و گزارش آن را 48 ساعت قبل در اختیار نمایندگان نگذاریم، سبب ضایع شدن حق گزینه پیشنهادی و همچنین نمایندگان مجلس می‌شود. چهره آقای شجاعی امروز برای بسیاری از نمایندگان ناشناخته است.

سوال اصلی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این است که آیا به راستی دو نفر از مدیرانی که قرار است به عنوان ناظران عالی دستگاه های اجرایی حافظ بیت المال باشند باید با قرعه کشی انتخاب شوند؟ آیا درست است که فردی را با کم ترین سابقه برای یکی از مهم ترین پست ها معرفی کنیم که حتی از صحن خود مجلس هم رای شکننده ای مانند 124 رای را به دست آورد ؟ آیا روابط و لابی ها باید در انتخاب دادستانی که وظیفه اش گرفتن حق مردم است هم حاکم باشد ؟ به راستی آیا این کمیسیون مهم جوابی برای این سوالات دارد؟/

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
2
دیوان محاسبات ئامن گیر موضوعی شده که خودش ایراد می گرفت بهش
سیما سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
1
واقعا نمیدونم اگر مردم از دیوان عدالت محاسبات ناراضی باشن چه مرجعی اون رو پیگیری میکنه؟
هرکی میدونه بگه لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
1
2
تدبیر لطفا این را چاپ کنید :
برای تعیین ریاست دیوان محاسبات نیز وضعیت به مراتب بدتر از این انتخاب بود که واقعا انسان خجالت می کشد از بیان اتفاقت در درون مجلس
مهربان توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
0
موافقم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
با سلام بزرگواران چرا مردم را نا امید میکنید کارها را بجائی رساندید که مقم معظم رهبری از کسانی هم که اعتقادی بخیلی چیزهای شماها ندارند بخواهند در انتخابات شرکت کنند این نشان دهنده چه چیزی است این ولایت مداری است چرا نمیگذارند عده ای نفع طلب کارها از روال قانونی و استفاده از نیروهای کارامد تر به جریان افتد و پیش رود اجازه دهید مدتی نفعتان کمتر شود و به جیب مردم ستم دیده برود یادتان رفته باز هم به این مردم احتیاج دارید برای رای گیری این دفعه کاری نکنید که خدای نا کرده گوش بحرف هیچ کس ندهند و مملکت را به سمت نابودی نکشانید ریاست محترم جمهوری چند نفر را توانستند خودشان انتخاب کنند باج خواهی ها کسانی را معرفی کردند و به مسئولیت رساندند 8 سال کافی نبود متوجه شوید پس خدا در کجای زندکیتان قرار دارد ایا اقرب من حبل الورید نیست بین المرء و قلبه نیست یوم تبل السرایر یادتان باشد فذکر ان الذکر تنفع المومنین ( اگر مومن به الله هستید ) السلام علینا وعلی عبادالله الصالحین
کیومرث درخشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
0
2
شما به چه استنادی می نویسید اقای شجاعی کمترین سابقه رادارد در حالی که 20 سال سابقه در خود دیوان محاسبات در پستهای مختلف را دارد و اتفاقا تنها دادستانی است که از درون خود دیوان محاسبات انتخاب شده است و قبل از آن نیز معاون دادستان و سپس سرپرست آن بوده و دقیقا طبق روال عادی مدارج را طی کرده است . ایا به جای ایشان اگر یک فرد مطرح سیاسی بدون تخصص انتخاب می شد بهتر بود ؟ پس جانشین پروری و اعتماد به مدیران جوان چی می شد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
2
آقای دهقان شما چطوری شناخته شدی ازشکم مادرتان شناخته آمده بودید درحالیکه آقای شجاعی 20سال دردیوان بودند معاون وسرپرست دادستانی بودند قضاوت به تخصص است نه به شناخته شده
نظر شما: