واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

ساخت دهکده توریستی شیروان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: دهکده توریستی عشایری بیگان نیازمند 110میلیارد ریال اعتبار است.
 تدبیر24: محمد سویدانلویی با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان طی هفته آینده اظهار کرد: اختصاص اعتبار به منظور احداث این دهکده توریستی در شهرستان شیروان یکی از مواردی است که این اداره کل آن را در این سفر دنبال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جمعیت خراسان‌شمالی را عشایر کرمانج تشکیل می‌دهد، ادامه داد: این اداره کل درصدد است تا با راه‌اندازی این دهکده اهدافی همچون حفظ آثار فرهنگی اصیل قومی، ایلی، عشایری و فرهنگ تاریخی و جلب گردشگر داخلی و خارجی و شناساندن ابعاد زندگی عشایری کوچ رو استان را پیگیری کند.

سویدانلویی افزود: موزه ایلات و عشایر، نمایشگاه صنایع دستی، فروشگاه‌های عرضه مواد لبنی، استراحتگاه گردشگران، برپا کردن سیاه چادر، پیست اسب دوانی و سفره خانه سنتی عشایر طی اجرای این طرح ایجاد می‌شود. این طرح در دو فاز اجرا می‌شود. 110 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اعتبار نیاز است که برای فاز اول آن 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود. این طرح هم اکنون در مرحله مطالعه قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اختصاص اعتبار به منظور ایجاد مرکز مطالعات و ترویج موسیقی مقامی خراسان شمالی و راه‌اندازی مرکز بین المللی کشتی چوخه و آلیش از دیگر پیشنهادهای این اداره کل طی این سفر خواهد بود.

وی با اشاره به روستای اسپاخو که در محل جاده آسیایی و در محل تردد زائران امام رضا(ع) قرار دارد، اظهار کرد: این کل به منظور رفاه حال مسافران درصدد است تا مرکز اقامتی، فرهنگی و تفریحی را راه اندازی کند. احداث چنین مرکزی نیازمند 50میلیارد ریال اعتبار است که اختصاص این اعتبار نیز طی این سفر پیگیری خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین طی سفر مقام معظم رهبری به استان برای اجرای مصوبات این حوزه 85 میلیارد ریال تعیین شد که تاکنون مبلغی از آن اختصاص نیافته است. جذب این اعتبارات یکی دیگر از مواردی است که طی این سفر دنبال خواهد شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: