واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

خوزستانی‌ها منتظر معجزه نیستند

  تدبیر24: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت:‌ پیرو مصوبه هیات دولت در اسفندماه سال گذشته، اقدامات خوبی در مقابله با پدیده گرد و غبار انجام شده و در استان خوزستان و در سطح ملی به دنبال راهکاری اساسی برای رفع تدریجی معضل ریزگردها هستیم.
 احمد سیاحی در جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها در استانداری خوزستان، اظهار کرد: مردم استان خوزستان منتظر معجزه نیستند و کاملا می​دانند که ریزگردها مرتبط با پدیده خشکسالی و شرایطی است که در منطقه و در کشورهای همجوار اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه مواجهه با پدیده گرد و غبار و مشکلات تالاب​ها به عزم ملی نیاز دارد، افزود: اکنون صرفا به دنبال این هستیم که ابتدا مسائل و معضلات موجود در استان خوزستان مخصوصا مسائل در رابطه با 300 تا 310 هزار هکتار کانون​های بحرانی مورد بررسی قرار گیرد.

سیاحی تصریح کرد: تحت مدیریت استاندار خوزستان، آنچه در توان ما بوده انجام شده اما برخی موارد به عزم ملی نیاز دارد که امیدواریم وزارتخانه​ها آن موارد را مورد توجه قرار دهند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد:‌ با توجه به آمار و اطلاعات، ارزش اقتصادی هر هکتار از تالاب هورالعظیم نزدیک به 15 هزار دلار در سال است و اگر مساحت هورالعظیم که بین 300 تا 350 هزار هکتار است را نظر بگیریم، ارزش اقتصادی این تالاب، سالانه بین 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است. یکی از ویژگی‌های این تالاب، فیلتر بودن آن در برابر گرد و خاک و جلوگیری از ورود گرد و خاک به کشور مخصوصا به استان خوزستان است.

وی گفت: در مدت گذشته، طی جلسه​ با وزیر نیرو و مسئولان ذیربط استان​های مرتبط با حوزه کرخه، یک میلیارد و 300 مترمکعب حق‌آبه برای هورالعظیم مصوب شد. همچنین بازدیدهای میدانی مفصلی با حضور استاندار از تالاب انجام شد. در جلسه​ای در شهرستان هویزه با حضور استاندار، موضوعات مرتبط با نفت احصاء شده و فعالیت​های نفتی که در منطقه اتفاق می​افتد و ضرورت حفظ و حراست از تالاب هورالعظیم، بررسی شد. همچنین آموزش و اطلاع​رسانی در بخش مقابله با گرد و غبار از موضوعات جدی است که مورد توجه قرار گرفته است.

سیاحی افزود: ضرورتا اعتقاد بر این است که در مساله گرد و خاک باید در کنار مردم بود تا مردم حس کنند مسئولان نظام و مسئولان استانی و ملی در کنار آنها هستند. در این زمینه، تاکید استاندار خوزستان بر آموزش و برگزاری کارگاه​های تخصصی در زمینه اطلاع​رسانی پدیده گرد و غبار است. در این زمینه، ایجاد سامانه پیامکی اطلاع‌رسانی در خوزستان در حال نهایی شدن است زیرا مردم خواستار اطلاع​رسانی سریع درباره زمان وقوع ریزگردها هستند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: از سوی استاندار خوزستان، سه کمیته با مسئولیت سه تن از معاونان استاندار برای ساماندهی وضعیت گرد و غبار تشکیل شده است. راه‌اندازی سایت جامع اطلاع​رسانی گرد و غبار نیز در مرحله نهایی قرار دارد. همچنین تا پایان خرداد برنامه عملیاتی سال 94 در زمینه مقابله با ریزگردها نهایی و سند آن تدوین خواهد شد تا در کنار دوستان محیط زیست خوزستان و کشور، در برنامه ششم توسعه با نگاه ویژه به آن پرداخته شود.

وی گفت: در زمینه مقابله با پدیده گرد و خاک در شهرها، اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به ویژه در رابطه با ایجاد در و پنجره​های دوجداره و اداره‌ها و مراکز آموزشی در استان خوزستان در حال انجام است.

سیاحی تصریح کرد: در حال برنامه​ریزی برای الزامی کردن جاری شدن آب در حوضچه​های 3، 4 و 5 تالاب هورالعظیم هستیم. با انتقال آب از مخزن شماره 2 به مخزن شماره 3 تالاب هورالعظیم، حدود 1900 هکتار از این تالاب آب‌دار شده که امیدواریم با افزایش میزان ورودی آب به تالاب هورالعظیم، وضعیت بهبود یابد.

وی با اشاره به آمار و ارقام مربوط به وضعیت آب و هوای خوزستان گفت: در بهمن ماه سال گذشته حتی یک روز پاک در اهواز نبوده و 11 روز از آن ماه، هوا در وضعیت خطرناک بوده است. این شرایط بر این دلالت می​کند که مصوبه دولت در زمینه ریزگردها باید به طور کامل انجام و مشخص شود که مشکل گرد و خاک چه قدر می‌تواند کاهش یابد.
برچسب ها: تدبیر24 خوزستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: