واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

بخش تعاون یک گام تا بورسی شدن

در پی ابراز تمایل بخش تعاون برای حضور در بازار سرمایه و فراهم شدن مقدمات ورود تعاونی‌ها به بورس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل بورس تعاون به عنوان پنجمین رکن بازار سرمایه خبر داده است.
 تدبیر24: در نخستین نشست کمیسیون بورس، بانک و بیمه و نهادهای مالی اتاق تعاون ایران که با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، موانع حضور جدی بخش تعاون در بازار سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ابزارهای مالی جدید برای تامین مالی بخش تعاون با همراهی سازمان بورس پیش بینی شد.

آنطور که محمد فطانت - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار - گفته قرار است تا کارگروهی متشکل از اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از سازمان بورس به منظور بررسی راهکارهای تسهیل ورود تعاونی‌ها به بورس تشکیل شود تا زیرساختهای لازم برای ایجاد بورس تعاون را به عنوان پنجمین رکن بازار سرمایه فراهم کند.

با توجه به ابراز تمایل بخش تعاون برای حضور در بازار سرمایه و استقبال رییس سازمان بورس از ورود تعاونی‌ها به بازار سهام در قالب بورس تعاون به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک ورود جدی بخش تعاون به بورس را شاهد خواهیم بود.

بر اساس قانون سیاستهای کلی اصل 44، تشکیل تعاونی‌های سهامی عام به عنوان یکی از راههای ورود بخش تعاون به بازارهای سهام پیش بینی شده است.

پیشتر بهمن عبداللهی - رییس اتاق تعاون ایران - از نگاه ویژه اتاق تعاون به توسعه ابزارهای جدید تأمین مالی بخش تعاون خبر داده و گفته بود: بخش تعاون آمادگی کامل دارد تا از تمام توانمندی‌های خود برای تشکیل بورسی مجزا استفاده کند.

در صورت ورود تعاونی‌ها به بورس، یکی دیگر از حلقه‌های مفقوده توسعه و جهش بخش تعاون بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 کامل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: