واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

اجرای طرح بیابان زدایی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته برای طرح‌های بیابان‌زدایی ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: طرح ترسیب‌کربن بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از دیگر طرح‌ها است.
 تدبیر24: خداکرم جلالی ‌در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری خراسان جنوبی اظهار داشت: هیچ کشوری توسعه یافته نیست مگر اینکه ابتدا به موضوع توسعه روستایی پرداخته شود و در حال حاضر در کشور ایران بحث توسعه روستایی و عشایری در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: کشورهایی که برای توسعه روستایی مدلی ویژه ندارند، با مشکل مواجه هستند و اگر توسعه را از روستاها آغاز نکنیم با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم مهاجرت‌ها را کنترل کنیم.

معاون  وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح ترسیب کربن مدلی پیچیده، فرهنگی و اجتماعی است و اجرای این طرح از وظایف اصلی ما نیست اما خود را در برابر مردم مسئول می‌بینیم که باید برای آسایش آنها اقداماتی انجام دهیم.

جلالی با اشاره به اینکه مقدمه توسعه ملی، توسعه روستایی است، افزود: باید بخشی از درآمدهای شهرهای بزرگی مانند تهران را برای سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: طرح ترسیب کربن در حال حاضر در خراسان جنوبی در دو منطقه در دستور کار است و برنامه‌های ما در این زمینه مشخص است ولی اگر بخواهیم برنامه‌ای دیگر در شهرستانی از خراسان جنوبی برای ترسیب کربن داشته باشیم، برای سال 94 این طرح دیگر قابل اجرا نمی‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در زمینه بیابان‌زدایی در کشور در سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که از این مبلغ 4 میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

جلالی با بیان اینکه اجرای طرح ترسیب کربن نسبت به دیگر طرح‌ها ارزان‌تر و آسان‌تر است، افزود: اجرای طرح ترسیب کربن در منطقه می‌تواند زمینه ساز تحول، نشاط و توسعه اشتغال شود.

وی بیان کرد: طرح ترسیب کربن با اعتقادات مردم انس گرفته و اعتبارت کافی تاکنون در زمینه‌های اجرایی شدن طرح ترسیب کربن اختصاص نیافته است و اجرای این طرح تاکنون در خراسان جنوبی پیشتاز بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح ترسیب کربن مدلی موفق برای خراسان جنوبی است، گفت: 14 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که از این میزان 5.3 میلیون هکتار بیابانی است.

جلالی افزود: اگر بتوانیم در خراسان جنوبی با اجرای طرح ترسیب کربن به طور کامل و وسیع با همکاری تمامی دستگاه‌های استان انجام دهیم، می‌توانیم در زمینه اشتغال که عاملی برای بقاء در روستاهای خراسان جنوبی است، کاری بزرگ انجام دهیم.

وی اظهار داشت: زمانی می‌توانیم کشاورزی را رونق دهیم که بتوانیم کانون‌های بحرانی را با اجرای عملیات آبخیزداری و پوشش گیاهی به درستی مدیریت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تاکنون طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی موفق اجرا شده و ما حاضر هستیم این طرح را در سطح 500 هزار هکتار در 10 شهرستان خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: