واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

مصر، اوضاع غزه را وخیم تر کرد

به دنبال تخریب صدها تونل در حال استفاده برای مناطق تحت محاصره اسرائیل توسط مصر، وضعیت اقتصادی در نوار غزه محاصره شده، رو به وخامت گذاشته است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از  جام، براساس گزارش‌ها، تخریب تونل‌های زیرزمینی، که به عنوان یک شاهرگ حیاتی برای غزه محسوب می‌شد، منجر به فقدان کالاهای اساسی در این مناطق ساحلی و مانع زندگی روزمره شده است.

 

از ماه ژانویه امسال، دولت مورد حمایت نظامیان مصر، نزدیک به ۸۰۰ تونل در امتداد با مرز غزه، را تخریب کردند. این اقدام مانع دسترسی بسیاری از مردم غزه، به کالاهای اساسی از قبیل غذا، سوخت، و مصالح ساختمانی، شده است.

 

به نوشته پرس تی وی، این جریان پس از سقوط محمد مرسی در سوم جولای فرصت بروز پیدا کرد.

 

براساس گزارش‌ها، زمانی که نیروهای مصری در حال تخریب این تونل‌ها بودند، در این تونل‌ها گرفتار شده و جان خود را از دست دادند.

 

حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر از مردم غزه از سال ۲۰۰۷ در این مناطق که به طور غیرقانونی محاصره شده، زندگی می‌کنند؛ وضعیتی که آن‌ها را به کالاهایی که از طریق تونل وارد می‌شود، وابسته کرده است.

 

چندین سازمان حقوق بشری و گروه‌های مدنی، اقدام ارتش مصر برای جلوگیری از دسترسی مردم غزه به کالاهای اساسی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 

شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین موسوم به "PNGO" که ۱۳۰ سازمان مدنی فلسطین را نمایندگی می‌کند، از جامعه بین‌المللی خواسته است که به تداوم این محاصره اسرائیلی پایان دهند.

 

امجد شاوا، یک عضو سازمانPNGO، در مصاحبه با پرس تی‌وی، گفته است: «غزه اخیرا به دلیل محاصره مداوم اسرائیل برای هفتمین سال پیاپی، از وضعیت وخیمی رنج می‌برد. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که فورا اقدامی برای پایان دادن به این محاصره انجام دهند.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: