واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

کنترل کرد‌ها بر شریان حیاتی داعش

منابع رسانه‌ای از کنترل کامل یا دست کم 90 درصدی نیروهای کرد سوری بر شهر تل‌ابیض در شمال این کشور خبر داده‌اند که شریان حیاتی داعش در مرز با ترکیه محسوب می‌شود.
تدبیر24 :  به دنبال یورش نیروهای موسوم به دفاع مردمی کردها به شهر استرتژیک تل‌ابیض و عقب‌نشینی تروریست‌های داعش از پایگاه‌های خود به سمت شهر رقه، نیروهای کرد کنترل کامل این شهر را در دست گرفتند.

با کنترل نیروهای کرد بر شهر تل‌أبیض و گذرگاه مرزی آن با شهر اقچه قلعه ترکیه، داعش مهم‌ترین گذرگاه‌های خود در مرز با ترکیه را از دست داد و در حال حاضر تنها بر گذرگاه مرزی جرابلس در شمال استان حلب را در اختیار دارد.

نیروهای کرد سوریه همچنین دامنه کنترل خود را بر بیشتر مرزهای این کشور با ترکیه گسترش داده‌اند و با سقوط تل‌ابیض هدف بعدی آنها آزادسازی گذرگاه جرابلس و قطع کامل دسترسی داعش به مرز ترکیه خواهد بود.

شبکه اسکای نیوز نیز در این باره گزارش داد که دست کم 40 تن از اعضای داعش در حال فرار به شهرک عین عیسی در جنوب تل‌ابیض کشته شده‌اند و ده‌ها تن از آنها نیز که در محاصره نیروهای کرد گیر افتاده بودند با عبور از مرز خود را تسلیم ارتش ترکیه کرده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید گروه‌هایی از نیروهای داعش با همپیمانان خود از قبایل عرب منطقه در برخی محله‌های شهر موضع گرفته‌ و درحال مقاومت هستند.

با این حال منابع رسانه‌ای دیگر اعلام کرده‌اند که نیروهای کرد تقریباً کنترل کامل شهر تل‌أبیض را در شمال سوریه در دست گرفتند و هنوز کنترل کامل شهر را در اختیار ندارند. این نیروها پس از قطع مسیرهای امدادرسانی تروریست‌های داعش که شهر تل‌أبیض را به شهر رقه، مرکز خلافت خودخوانده داعش وصل می‌کند، کنترل گذرگاه مرزی میان شهر اقجه قلعه ترکیه و شهر تل أبیض را در دست گرفتند.

پیش از این حسین خوجر، فرمانده نیروهای کرد اعلام کرده بود که تل‌أبیض به طور کامل در محاصره نیروهای کرد است و تروریست‌های داعش نمی‌توانند از این شهر فرار کنند. وی اعلام کرده بود که گروه‌های مخالف سوری از جمله ارتش آزاد به نیروهای کرد برای آزادسازی شهر تل‌أبیض کمک کردند.

درگیری‌ها میان نیروهای کرد و داعش موجب آواره شدن هزاران تن از شهروندان سوری در شهر تل‌أبیض شده و بیشتر این آوارگان به سمت ترکیه فرار کرده‌اند.

آنکارا ابتدا مرزهای خود را به روی این آوارگان بسته بود اما روز گذشته مرزهای خود را گشود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: