واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
درخواست موسسه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی از رئیس جمهور:

به حقوق شهروندی بیماران روانی توجه شود

متأسفانه در منشور حقوق شهروندی توجه ای به حقوق بیماران روانی مزمن نگردیده و شرایط روز به روز برای این قشر از افراد جامعه و خانواده های آن ها سخت تر می شود. لذا درخواست داریم تا در برنامه ششم توسعه...

تدبیر24 :موسسه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور درخصوص هویت بخشی آحاد جامعه به منظور توانمندسازی، توسعه و فرهنگ مشارکت و ایجاد احساس تعلق اجتماعی آسیب دیدگان اجتماعی درخواست خود را بیان نمود :

بسمه تعالی


جناب آقای دکترحسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
 با اهداء سلام و آرزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی و همکاران ارجمندتان در دولت تدبیر و امید به عرض می¬رساند موسسه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی با هدف تکیه بر کرامت انسانی و هویت بخشی آحاد جامعه به منظور توانمندسازی آنان و توسعه و فرهنگ مشارکت و ایجاد احساس تعلق اجتماعی در سال 1377 به همت جمعی از خیرین و فعالان حوزه اجتماعی تشکیل گردید. این موسسه تا کنون بیش از 14000 نفر را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر عهده¬دار نگهداری و درمان 478 نفر بیمار اعصاب و روان در سرای احسان است که به صورت شبانه روزی و رایگان نگهداری می¬نماید. به جهت فعالیت 17 ساله موسسه در نگهداری و توانبخشی بیماران روانی مزمن، چند نکته در مورد این بیماران در سطح کشور و جامعه، خدمتتان تقدیم می¬گردد:

آقای رئیس جمهور
بیش از دو سال از دوره ریاست جمهوری حضرتعالی می¬گذرد بی¬شک پیشرفت¬هایی چشمگیری در سیاست خارجی و توفیقاتی در حوزه اقتصاد ایجاد شده است و در اجرای فصل سوم قانون اساسی که مشتمل بر حقوق ملت است در خصوص حقوق شهروندی دستورالعمل هایی صادر فرموده اید.
اکنون مدیران دستگاه¬های اجرایی برنامه های خود را برای تدوین قانون برنامه ششم توسعه ارائه تا توسط دولت محترم تقدیم مجلس شود.

آقای رئیس جمهور
متأسفانه در منشور حقوق شهروندی توجه¬ای به حقوق بیماران روانی مزمن نگردیده و شرایط روز به روز برای این قشر از افراد جامعه و خانواده¬های آن¬ها سخت¬تر می¬شود. لذا درخواست داریم تا در برنامه ششم توسعه ،
نیم نگاهی به حقوق فراموش شده این بیماران مبذول فرمایند.
لطفاً از وزیران بهدشت و درمان و همچنین رفاه و تأمین اجتماعی خود سوال کنید چند درصد از افراد جامعه به بیماری روانی دچارند و آن عده¬ای که در شرایط سخت این بیماری بسر می¬برند از چه خدماتی بهره¬مند
می¬شوند! فراموش نکنیم که آنها هم شهروند هستند و هم محروم و نیازمند ، و غیر از خدا کسی را ندارند.


آقای رئیس جمهور
سن ابتلا به این بیماری بین 15 تا 35 سالگی است، خانواده¬ها اولین کسانی هستند که با علائم این بیماری روبرو
می¬شوند که ضرورت دارد به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمایند و جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرند،
ولی نمی¬توانند چون قانون سلامت روان هنوز در کشور به تصویب نرسیده و جایی ندارد و مراکز درمانی یا پذیرا نیستند و یا فقط برای بستری، حداکثر 56 روز در سال تحت پوشش بیمه ای قرار می دهند.

آقای رئیس جمهور
لطفاً دستور فرمائید تا مسئولان محترم، ابتدا این بیماران را به¬عنوان شهروند در نظر بگیرند تا آنها هم بتوانند از حقوق شهروندی بهره¬مند شوند.

آقای رئیس جمهور
در قانون سوم توسعه نیم نگاهی در بند پنجم ماده 192 به این قشر فراموش شده گردیده ولی کم کم، کمرنگ و فراموش شد. از دولت تدبیر و امید انتظار می رود تا در برنامه ششم به¬طور جدی توجه به حقوق این قشر فراموش شده از اجتماع که متأسفانه اکثر آنها در اثر آسیب¬های اجتماعی دچار این بیماری شده¬اند، توجه گردد.

لذا ضمن تقدیر و تشکر از دولت تدبیر و امید، از جنابعالی و نمایندگان ارجمندتان دعوت می¬گردد تا از
سرای احسان (مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن) بازدید نموده و با حضور خود ضمن ارشاد وتشویق همکاران سخت کوش ما ، بر اهمیت توجه به بیماران روانی مزمن که دارای حقوق شهروندی هستند،  بیافزاید.

     فرصت را مغتنم شمرده ، توفیقات روز افزون جنابعالی و همکاران ارجمندتان را از خداوند بزرگ
مسئلت داریم.

                  

    مدیرعامل  
علیرضا طاهری







بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: