واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

ذخایر آبی مازندران مناسب نیست

 تدبیر24 : رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است، گفت: مازندران از پتانسیل آبی خوبی برخوردار است اما به دلیل مناسب نبودن ذخیره آبی با کمبود منابع آبی مواجه می‌شویم.

دلاور حیدرپور شامگاه سه‌شنبه 26 خرداد در آئین افتتاح همزمان 103 پروژه بخش کشاورزی با محوریت تجهیز و نوسازی که در روستای ابجر شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی در سنگر تولید و بخش اقتصادی همانند هشت سال دفاع مقدس که حماسه آفریده منشاء اقدامات ارزنده‌ای خواهد بود.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 103 پروژه به بهره‌برداری رسید که 89 پروژه مربوط به آب و خاک است، 1560 هکتار آبیاری تحت فشار در باغات و مزارع، 9 کیلومتر احداث کانال، چهار پمپاژ، 12 کیلومتر احداث و بهسازی جاده بین مزارع، 913 کیلومتر انتقال آب با لوله، 650 هکتار تجهیز و نوسازی، شش واحد مرغداری اعم از گوشتی و مرغ مادر و دو پروژه صنایع تبدیلی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تجهیز و نوسازی شالیزارهای روستای ابجر شهرستان قائم‌شهر با 61.5 هکتاری در دهه فجر کلنگ‌زنی شد که کمتر از سه ماه آماده نشاکاری شد.

حیدرپور افزود: طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای این روستا 352 میلیون تومان هزینه اجرایی آن بوده که 61 میلیون ریال برای هر هکتار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از 210 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان 50 هزار تجهیز و نوسازی شد که پیش‌بینی می‌شود 100 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی تجهیز و نوسازی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تلاشمان بر این است تجهیز و نوسازی به همراه زهکشی انجام شود تا بهره بیشتری از آب و خاک داشته باشیم.

حیدرپور خاطرنشان کرد: در سال 94 از اعتبارات ملی درخواست 36 میلیارد تومانی برای تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی را داده‌ایم که در مرحله اول 16 میلیارد تومان نهایی شده است.

وی اظهار کرد: کل اعتبارات تملکی جهاد کشاورزی در سال 92 از 9 میلیارد تومان در سال 93 به 19 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: اعتبارات ملی در سال 92 ، برای تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی و آبیاری تحت فشار 18 میلیارد تومان مصوب شد در حالی که در سال گذشته 299 میلیارد ریال دریافت کرده‌ایم.

حیدرپور با بیان اینکه مازندران از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است، گفت: مازندران از پتانسیل آبی خوبی برخوردار است اما به دلیل مناسب نبودن ذخیره آبی با کمبود منابع آبی مواجه می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: