واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

راهکار کاهش خشونت در جامعه

 تدبیر24 مدیر مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه باید لزوم بهره‌مندی از وکیل خصوصی و مشاور به منظور آگاهی از حق و حقوق از کودکی به افراد آموزش داده شود، افزود: در برخی کشورها توجه به این مساله به پیشگیری از سوء‌استفاده‌های رفتاری، جسمی و جنسی از کودکان و زنان بسیار کمک کرده و موجب کاهش خشونت شده است.

ابوالفضل امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی- در خصوص جایگاه مشاور خانواده و مشاوره حقوقی و وکیل خصوصی در بین ایرانیان، گفت: با توجه به اینکه سازمان‌های متولی امر مشاوره به صورت متمرکز عمل نمی‌کنند و از طرفی شرکت‌های بیمه بحث مشاوره را پوشش نمی‌دهند، هنوز تا تثبیت جایگاه اصلی مشاوره در ایران فاصله بسیاری وجود دارد.

‌مدیر مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اراک با بیان اینکه تثبیت این جایگاه مستلزم تلاش‌های بیشتری است، افزود: با وجود این، به لطف تلاش متخصصین در سال‌های اخیر و سازمان نظام روانشناسی این مساله در حال بهبودی است.

مدرس گروه روانشناسی دانشگاه آزاد واحد اراک در پاسخ به این سؤال که چگونه باید ایرانیان را به استفاده از ظرفیت مشاوران خانوادگی و حقوقی خصوصی در حل مشکلات تشویق کرد، بیان کرد: این مساله باید فرهنگ‌سازی شود، به طوری ‌که کودکان از همان سنین کودکی در مسائل خود به مشاور یا وکیل مراجعه کنند.

امیریان تصریح کرد: البته این مسئله مستلزم ایجاد ظرفیت‌های مناسب در جامعه است که هم‌اکنون این ظرفیت‌ها به علت خلاءهای قانونی، خلاءهای ساختاری، کمبود متخصصین، کم‌اطلاعی والدین، هزینه بالای مشاوره و عدم پوشش بیمه و برخی مشکلات دیگر هنوز ایجاد نشده است.

این کارشناسی ارشد روانشناسی در رابطه با اهمیت و لزوم مراجعه به مشاور خانواده، اظهار کرد: در جامعه ایرانی که در حال گذر از حالت سنتی به صنعتی و تغییر ساختار خانواده‌ها بوده و در معرض تبلیغات وسیع ماهواره‌ای، کاهش تعداد فرزندان، اشتغال بیش از پیش بانوان و ... است، بسیار ضرورت دارد که زوجین قبل از ازدواج و بعد از آن از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند. آمار بالای طلاق در شهرهای بزرگ مانند تهران مؤید این مطلب است.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم مشاوره حقوقی و برخورداری از خدمات و مشاوره وکیل خصوصی، تصریح کرد: لازم است برخورداری از خدمات یک وکیل خصوصی به منظور آگاهی از حقوق از کودکی به افراد آموزش داده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: