واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

تجربه تئاتر شبانه در ماه رمضان

با آغاز ماه مبارک رمضان در کنار اجرای طرح از «افطار تا سحر» سینماها،‌ سالن‌های نمایشی تهران نیز پس از افطار و تا ساعاتی پس از بامداد میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهند بود.
 تدبیر24  : تعدادی از نمایش‌هایی که اخیرا به صحنه رفته یا به زودی می‌روند، پس از افطار اجرا می‌شوند و به این ترتیب فرصت بهتری برای علاقه‌مندان و روزه‌داران جهت تماشای تئاتر فراهم شده است تا شاید به این مناسبت همانند بسیاری دیگر از کشورها، همان‌طور که رسم است تئاترها در شامگاه به صحنه بروند.

نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» به کارگردانی پیام دهکردی از جمله کارهایی است که پذیرای مخاطبان خود پس از افطار است.

این نمایش که اجرای خود را از 18 خردادماه آغاز کرده است، با بازی فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمد رضا علی اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی و آماندا موسوی ساعت 21 روی صحنه می‌رود.

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» روایت زندگی خانواده‌ای است در سال‌های دهه‌ی سی؛ روایتی از انسان معاصر و رنج‌هایش.

این نمایش 90 دقیقه‌ای تا 18 تیرماه در تماشاخانه باران اجرا می‌شود.

در سالن «حافظ» هم نمایش «فهرست» به کارگردانی رضا ثروتی و با حضور جمعی از هنرجویان کارگاه او،‌ در دو نوبت به صحنه می‌رود که یکی از زمان‌های اجرا در ساعت 21 خواهد بود.

این نمایش که یادداشت‌های متفاوتی هم توسط برخی هنرمندان برای آن به نگارش درآمده است، داستان رهبر ارکستری را روایت می‌کند که در صدد ساخت قطعه‌ای برای مردگان است؛ قطعه‌ای که او را به انزوا می‌کشاند و با مردگانش مواجه می‌کند.

مدت زمان نمایش «فهرست» که اجرای آن تا 17 تیر ادامه دارد،‌ حدود 150 دقیقه است.

یکی دیگر از نمایش‌هایی که پس از افطار (ساعت 22) به صحنه می‌رود، «رام کردن زن سرکش» اثر ویلیام شکسپیر است که مریم کاظمی آن را کارگردانی می‌کند.

این نمایش مدتی قبل هم به اجرای عمومی در آمد بود و حال از 31 خرداد اجرای خود را در ایوان شمس از سرمی‌گیرد.

در «رام کردن زن سرکش» جواد اعرابی، عماد جاوید پور، سعید دشتی، میلاد رمضانی ( ورجاوند )، مهراد زمانی، عماد سالکی، حسین صفا، نازنین صفا، نرگس صفامنش، سعید عابدی، حمید فتوحی، پریسا فلاح زاده، سعید قره داغلی، مریم کاظمی، مهری کشوری، حسام کلانتری، حسین مزینانی، حسین محب اهری، بهروز مهرعلیان، شیما میر مهدی و کاظم هژیر آزاد بازی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ در تماشاخانه ایرانشهر نیز در روزهای آینده سه اثر جدید به صحنه می‌رود.

از 31 خردادماه نمایش «اولئانا» نوشته دیوید ممت و به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

در این نمایش 80 دقیقه‌ای که از ساعت 21 به صحنه می‌رود، علیرضا کی‌منش و کتایون سالکی بازی می‌کنند و اجرا هم تا هشتم مرداد ادامه دارد.

اما سالن استاد ناظرزاده کرمانی هم از ابتدای تیرماه پذیرای دو گروه از هنرمندان است که به دلیل استفاده از خوراکی، نمایش خود را پس از افطار تا پاسی از نیمه شب اجرا می‌کنند.

«ستوانِ آینیشمور» به کارگردانی محمدحسن معجونی از اول تیرماه تا اول مرداد روی صحنه است که رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، مازیار سیدی، هوتن شکیبا، امیرحسین طاهری، به‌آفرید غفاریان، فربد فرهنگ و نوید محمدزاده در آن بازی می‌کنند.

این نمایش اثری از «مارتین مک دونا» است که متن آن گروتسک معاصر است و حدود 10 سال قبل به نگارش درآمده است.

دیگر نمایش این سالن «اسم» به کارگردانی لیلی رشیدی است که از چهارم تیر و از ساعت 23 اجرا می‌شود.

در «اسم» لیلا حاتمی برای اولین بار به طور جدی به صحنه تئاتر می‌آید و محمد حسن معجونی، داریوش موفق، عباس جمال و سارا افشار دیگر بازیگران همراه او هستند.
برچسب ها: تدبیر24 افطار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: