واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

روایتی از ترور روحانی شیعه اهل بلژیک

این مستند به ترور و شهادت یک روحانی بلژیکی مغربی‌الاصل شیعه در مسجدی در بروکسل و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت نیروهای تندرو تکفیری هم چون داعش می پردازد.
 تدبیر24  : مستند « ققنوس » شنبه 30 خرداد ماه ، ساعت 22 و به مدت 45 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

«ققنوس» به کارگردانی جمشید بیات ترک و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی تولید و با موضوع مقایسه اسلام تکفیری‌ و اسلام واقعی ساخته شده است و به ترور و شهادت یک روحانی بلژیکی مغربی‌الاصل شیعه در مسجدی در بروکسل و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت نیروهای تندرو تکفیری هم چون داعش می پردازد.

حجت الاسلام والسلمین شیخ عبدالله دحدوح در كشور بلژیك به دنیا آمد. وی كه مغربی الاصل بود تحت تأثیر معارف اهل بیت به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت  در سال 1359 برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد.

وی پس از طی یك مرحله تحصیل و كسب نخستین مبانی و معارف اسلامی، جهت تبلیغ مسائل اسلامی به كشورش بلژیك بازگشت و در كنار فعالیتهای خود مدرك كارشناسی علوم طبیعی را نیز از دانشگاهای بلژیك دریافت كرد. او در طول فعالیت خود اقدامات مؤثری در نشر فرهنگ اهل بیت انجام داد و سرانجام ترور شد و به شهادت رسید.

این فیلم تاکنون جایزه شبکه مستند سیما از جشنواره سینماحقیقت، لوح افتخار و جایزه نخست بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی جشنواره مردمی فیلم عمار و... را به خود اختصاص داده است و همچنین در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش تندیس جشنواره را از آن خود کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: