واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

بحث دایی و مایلی کهن به سود فوتبال نیست

خداداد عزیزی

تدبیر24: هفته چهارم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی قرار است از جمعه آغاز شود که بالاخره تکلیف تیم ابومسلم نیز برای حضور در این مسابقات مشخص شده است و ابومسلم با سرمربی گری علی حنطه و مدیریت اسماعیل وفایی و مدیریت فنی خداداد عزیزی استارت خود را بعد از سه هفته پر تلاطم در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد و مقابل ایرانجوان بوشهر خواهد زد. اتفاقات ابومسلم از آنجا پایان یافته تلقی شد که روز چهارشنبه بالاخره مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد که در آن عنوان شده بود این اداره دخالتی در امور مالکیتی ابومسلم از این پس نخواهد داشت و کلیه اقدامات گذشته درخصوص این تیم نیز که ابتدای سال‌جاری توسط این اداره انجام شده کان لم یکن تلقی می‌شود و فدراسیون فوتبال تنها مرجع تعیین کننده برای حضور ابومسلم در لیگ دسته اول است.با توجه به این نامه نیز فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا از آنجایی که در 3 سال گذشته تیم در اختیار اسماعیل وفایی بوده است کماکان آن را در اختیار این مجموعه قرار دهد و با صادر کردن کارتهای بازیکنان تیم خداداد عزیزی حضور این تیم در مسابقات را به‌صورت رسمی رقم بزند. در این بین خداداد عزیزی نقش زیادی برای تعیین وضعیت ابومسلم داشت و اصولا اگر پیگیری‌های او نبود تیم به مجموعه وفایی نمی‌رسید و در اختیار گروه سحر‌خیز قرار می‌گرفت‌.

 

آقای عزیزی وضعیت تیم ابومسلم به کجا رسید؟

 

بالاخره با پیگیری‌های انجام شده فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به کمیته مسابقات اعلام کرد که مجموعه ما در لیگ یک شرکت کند .

 

یعنی از هفته چهارم وارد مسابقات می‌شوید؟

 

بله مجموعه ما انشاءا... از هفته چهارم به مصاف حریفان خواهد رفت .

 

در گفت‌وگویی که با برنامه لیگ یک شبکه ورزش داشتید از سیاسی شدن مساله ابومسلم و حتی در میان آمدن رای اعتماد به آقای صالحی امیری صحبت کردید.

 

راستش آن موقع اصلا تکلیف مشخص نبود‌. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هیچ گونه ورودی نمی‌کردند و معلوم نبود چه پیش می‌آید ضمن اینکه برخی تلاشها این مساله را پیش آورد که جریان رنگ و بوی سیاسی گرفته است‌. بحث کمیسیون ماده 5 هم جالب بود. یک بار تیم را به ما دادند یک بار تیم را از ما گرفتند رئیس ورزش استان از طرف ما نامه زده به فدراسیون فوتبال که با خداداد عزیزی توافق کرده‌ایم و نمی‌خواهند تیمداری کنند و در نتیجه تیم را به دوست ما یعنی سحرخیز بدهید. مسائل زیادی در آن زمان پیش آمده بود که خوشبختانه با اعلام فدراسیون فوتبال ورق به نفع ما برگشت‌.

 

نظر شما در مورد مشاجره رسانه‌ای دایی و مایلی کهن چیست؟

 

ببینید من قبلا هم گفته‌ام اینکه چرا آنها در طول این چند سال با یکدیگر اختلاف داشته‌اند زیاد به من مربوط نمی‌شود و نمی‌توانم اظهارنظر خاصی
داشته باشم ولی جرقه این آتش قبل از بازی پرسپولیس و صبا زده شد و خاموش کردن آن کار سختی به نظر می‌رسد. مایلی‌کهن حرف‌هایی زد که علی دایی جوابش را داد و مایلی‌کهن دوباره مصاحبه کرد و جواب دایی را داد. فکر می‌کنم این بحث‌ها به صلاح فوتبال نیست ولی از طرفی افراد باید از خودشان دفاع کنند. مایلی کهن درخصوص مسائل مالیاتی، زندگی دایی و برخی چیزهای دیگر حرف‌هایی زد که طبیعتا با واکنش سرمربی پرسپولیس همراه شد ولی من امیدوارم این بحث‌ها تمام شود. این بار شروع کننده دعوا مایلی‌کهن بود و این نظر شخصی من است. مایلی‌کهن از این موضوع ناراحت بود که چرا دایی به تصمیمات داور اعتراض می‌کند و به کنار خط آمد و واکنش نشان داد. این در حالی است که مایلی کهن اگر اعتراضی داشت باید آن را با داور چهارم در میان می‌گذاشت نه اینکه دایی را مورد خطاب قرار دهد. صحبت‌های دایی و مایلی کهن به نفع فوتبال نیست‌. هر دو مربی و پیشکسوت فوتبال هستند و این بحث که بالاگرفته به سود هیچ کس نیست .

 

به نظر شما کی روش بهتر کار کرده یا ولاسکو؟!

 

شک نکنید عملکرد ولاسکو خیلی خوب و بهتر از کی روش بوده است .

 

در مورد لیست تیم ملی انتقاداتی داشتید!

 

بله قبلا هم در این زمینه گفته‌ام که خوب نیست از تیم صدر نشین نامی در بین دعوت شدگان نباشد‌. وقتی لیست تیم ملی را نگاه می‌کنیم به اسم‌هایی برمی‌خوریم که در این مدت لیگ یا مصدوم بوده‌اند یا در تیم‌های خودشان بازی نکرده‌اند و محروم بوده‌اند. چطور ممکن است این بازیکنان آن هم برای یک بازی دوستانه به تیم ملی دعوت شوند، کی روش نشان داد که علاقه‌ای به لیگ ندارد. شاید کی روش اصلا دوست نداشته است لیگ را ببیند چرا که او در ابتدا هم می‌گفت لیگ را تعطیل کنید، اما مگر می‌شود لیگ نباشد. تیم ملی قوی و خوب از دل یک لیگ پویا بیرون می‌آید. به هر حال همه مربیان می‌گویند انتخاب بازیکن سلیقه‌ای است و کی روش هم قطعا این را می‌گوید و من تنها می‌توانم به‌عنوان یک فوتبالیست و یک ایرانی برای تیم ملی وطنم آرزوی موفقیت کنم و به کسانی هم که حقشان بوده در این لیست باشند و نیستند تاکید کنم که صبر کنند و تلاش خودشان را کم نکنند و به خدا توکل کنند.

 

به مسائل ابومسلم بر گردیم‌. وضعیت بازیکنان تیم شما چطور است؟

 

در این مدت تمرینات پی‌گیری شده و البته جای خالی هم داریم و در موعدد مقرر و در صورت نیاز بازیکن اضافه خواهیم کرد .

 

از مشهد سه تیم در لیگ حضور دارند. به نظر شما چه نتیجه‌ای می‌توانند در پایان فصل بگیرند؟

 

امیدوارم در پایان فصل حداقل یک تیم به لیگ برتر صعود کند و مشهد و خراسان رضوی هم در لیگ برتر سهمیه‌ای داشته باشد .

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: