واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

تحریم،مانع مدیریت صحیح پسماند

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تحریم ها مانع تهیه گزارش دوم موجودی مواد شیمایی و پسماندهای خطرناک در کشور شده است.
تدبیر24  :  سعید متصدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به روز رسانی برخی گزارش ها مانند مواد شیمیایی و پسماندهای خطرناک بسیار مهم و قابل تامل است.

وی ادامه داد: تاکنون یک گزارش از موجودی مواد شیمیایی و پسماندهای خطرناک در کشور تهیه و آن را به سازمان ملل ارسال کرده ایم.

وی اظهارکرد:تهیه این گزارش ها با همکاری صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) تهیه می شود اما تحریم ها مانع همکاری این صندوق با محیط زیست شده است.

متصدی تاکید کرد: تحریم ها نه تنها مشکلاتی را برای داخل کشور ایجاد کرده است بلکه با ایجاد یک سری موانع نمی توانیم از حقوق بین المللی خود استفاده کنیم.

وی گفت:به همین دلیل GEF همکاری مناسبی در زمینه تهیه این گزارش با ایران نداشته است در حالی که افغانستان دومین گزارش خود را با همکاری این صندوق تهیه کرده است.

متصدی به حجم تولید زباله و پسماند در کشور اشاره کرد و گفت:روزانه 48هزار تن زباله عادی شهری و روستایی، 400 تن بیمارستانی، 80 تن ویژه بیمارستانی، بیش از 90 هزار تن صنعتی و 380 تن پسماند لجن اسیدی و خاک رنگ بر در کشور تولید می شود.

وی افزود: همچنین سالانه 170 میلیون تن پسماند عادی کشاورزی و 200 تن پسماند ویژه و سموم کشاورزی در کشور تولید می شود.

وی اظهار کرد: این میزان تولید پسماند در کشور در حالی است که کمتر از 20 درصد پسماندهای عادی بازیافت می شود در حالی که در دنیا این عدد بین 40 تا 55 درصد متغیر است.

متصدی درباره نظارت سازمان بر واحدهای آلاینده گفت: سازمان با واحدهای آلاینده که از مواد خطرناک استفاده می کنند برخورد می کند.

وی افزود: بیش از چهارهزار واحد صنعتی در کشور عوارض آلایندگی پرداخت می کنند که این نشان دهنده آلایندگی این واحدهای صنعتی است که باید اقدامات ویژه برای کاهش آلایندگی را انجام دهند.

متصدی گفت: عوارض آلایندگی صنایع شامل یک درصد میزان فروش سالیانه آنها است که این عوارض به شهرداری ها پرداخت می شود و این نهاد موظف است این درآمد را در زمینه مسایل زیست محیطی هزینه کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: