واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۴۱۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳
امیرحسین ثابتی در رجانیوز نوشت :

اساسا باقی ماندن تحریم ها برای دولت یازدهم اهمیت دارد؟

توافق هسته ای قرار است گام اول باشد، گام اول برای اینکه اعتماد امریکا به ما جلب شود! آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از شاه، بلوکه کردن اموال ایران، کمک به صدام در جنگ با ایران، حمله به هواپیمای مسافر بری ایران، تحریم ها متعدد و ... قرار است هسته ای ما را هم بگیرد تا اعتمادش به ما جلب شود!
 تدبیر24: منتقدین - پیشتر نیز اشاره شده بود که قرائن مختلف نشان می دهد ظاهرا  هدف اصلی مذاکرات هسته ای رفع تحریم و ... نیست، و اگر کسی هنوز تصور کند قرار است در نهایت تحریم ها پایان یابد اساسا درک درستی از ماجرا ندارد و به زبان عامیانه تر «سر کار» است، بلکه هدف اصلی در سطح کلان تری تعریف شده و آن نهایت عادی سازی رابطه با آمریکاست.
 
در این بین قرار است پرونده هسته ای اولین برگ اعتمادساز  باشد تا اعتماد آمریکا به ما جلب شود تا بواسطه آن بشود این رابطه را تا جای ممکن گسترش و افزایش داد.
 
در همین رابطه شب گذشته (سه شنبه) آقای روحانی در دیدار با اساتید دانشگاه ها گفته است: «امروز ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین كنیم تا جامعه ما بداند كه در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل كنیم.»
 
همزمان هاشمی رفسنجانی هم در گفتگو با گاردین اعلام کرده است: «مذاکرات هسته‌ای تابوی گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا را شکسته و توافق می‌تواند گامی بزرگ رو به جلو باشد و  بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، غیر ممکن نیست اما این مسئله به رفتار طرفین بستگی دارد.»
 
 
این جملات را بگذارید کنار سخنان رییس جمهور در هشتم اردیبهشت ماه ۹۴ که در جمع کارگران گفت: «بعضی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای، ‌دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند. پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی است.»
 
هم چنین یادداشت پرمعنای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر روحانی در فروردین ماه سال جاری را نیز نباید فراموش کرد که نوشت: «به نظر من ارزش آغاز تعامل ايران و آمريكا، بيش ازموضوع هسته اي است؛ آنرا آسان ازدست ندهيم.»
 
یک هفته قبل از او هم در ۱۴ فروردین ۹۴ روحانی در سخنانی خطاب به مردم که از شبکه خبر سیما به طور زنده پخش شد اظهار داشت: «بحث ما فقط هسته‌ای نیست، این نیست که ما امروز موضوعی به نام هسته‌ای داریم و می‌خواهیم با دنیا مذاکره کنیم و این موضوع تمام شود، این پله اول برای رسیدن به بام تعامل سازنده با جهان است.»
 
روحانی ۲۸ شهریور ۹۳ در گفتگو با شبکه تلوزیونی ان بی سی نیز گفته بود: «به هر حال این عدم رابطه و شرایط ایران و آمریکا تا قیامت که نخواهد بود. به هر حال زمانی دریک شرایط مناسبی ، در دوره این دولت یا دولت بعدی و یا بعد از آن ، مسئله ایران و آمریکا حل خواهد شد.»
 
و البته پیش از همه اینها نیز هاشمی رفسنجانی بلافاصله بعد از توافق ژنو در ۵ آذر ۹۲ در گفتگو با فایننشال تایمز در پاسخ به این سوال که «اینکه می گویید توافق ژنو خط شکنی بود، در واقع منظورتان شکستن ساختار تحریم‌ها بوده یا صحبت کردن با آمریکایی‌ها؟» پاسخ می دهد: «یک قسمتش همین‌جا بود. چون مذاکره با آمریکا یک تابو بود و این تابو آسان نمی‌شکست و بدون آمریکا هم نمی‌شد این کار پیش برود...»
 
لذا با استناد به سخنان پر تکرار رییس جمهور و ... ساده انگارانه است اگر هنوز هم کسی تصور کند دولت یازدهم با هدف رفع تحریم ها سر میز مذاکره حاضر شده و در نهایت نیز قرار است بعد از تعطیلی توان هسته ای کشور، ساختار تحریم ها از بین برود!
 
توافق هسته ای قرار است گام اول باشد، گام اول برای اینکه اعتماد امریکا به ما جلب شود! آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از شاه، بلوکه کردن اموال ایران، کمک به صدام در جنگ با ایران، حمله به هواپیمای مسافر بری ایران، تحریم ها متعدد و ... قرار است هسته ای ما را هم بگیرد تا اعتمادش به ما جلب شود!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
5
2
نه واسه این دولت و اصلاح طلبان و واردکنندگان سایر افراد حامیش نوکری برای کدخدا مهمه و منافع ملی و جیب مردم فقط بهانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
منافع ملی دکل های هاپولی شده است نه ؟؟؟؟
ناشناس
| -
آی زدی رو خال. دیکه کسب و کار تحریم اشباع شده افتادید به جون دلالی توافق
دکل ها تموم شد افتادید به جون رابطه با آمریکا
نظر شما: