واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

‌گلستانی‌ها خشکسالی را باور ندارند

 تدبیر24 :  ‌ مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: علی رغم کم آبی شدید در گلستان، این موضوع هنوز به باور ساکنان استان تبدیل نشده و مصرف آب در شهر‌های استان گلستان دو برابر استانداردهای جهانی است.

مهندس محمد هادی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از شستشوی خودرو و حیاط منزل با آب شرب و بهداشتی اظهار نارضایتی کرد و گفت: طبق استاندارد جهانی الگوی مصرف آب برای هر نفر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، در حالی که سرانه مصرف آب هر گلستانی در شبانه روز ۲۳۰ لیتر است.

وی با تاکید مجدد به نیاز کشور برای فرهنگ سازی، قرار دادن روند تصفیه آب شرب در دورس دوران ابتدایی را تاثیرگذار دانست و گفت: با این اقدام از دوران کودکی بر فرهنگ صرفه جویی صحه گذاشته‌ایم.

وی از نبود آگاهی جامعه در خصوص میزان مصرف آب و روند تبدیل آب‌ها به آب شرب سالم و بهداشتی، گفت: اگر مردم از هزینه‌ای که دولت برای به دست آوردن آب و تبدیل آن به آب شرب سالم و بهداشتی می‌کند، آگاهی داشتند، قطعا برای جلوگیری از این هزینه‌ها به صورت خود جوش در مصرف آب صرفه جویی می‌کردند.

وی در خصوص کاهش هدررفت آب خاطرنشان کرد: در بخش دولتی و خصوصی باید یک سری اقدامات در بخش تولید و مصرف انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان این نکته که در قسمت تولید آب و بازسازی چاه‌های آب، خطوط انتقال و پمپاژ انجام شده است، افزود: با این اقدام در تابستان کمتر با کمبود آب مواجه بوده و فشار به مردم آورده نمی‌شود.

وی در توضیح فرسودگی شبکه‌های آب، گفت: بسیاری از شبکه‌های ما قدیمی بوده و چندین سال است که اصلاح و به هنگام سازی آنها انجام نشده، از این رو نارسایی‌هایی دارند که برای رفع آن شرکت آب و فاضلاب اقداماتی را انجام داده است.

مهندس رحمتی با بیان این نکته که اعتبارات تخصیص داده با حجم کار متناسب نیست، افزود: برای به روز سازی این شبکه‌ها اعتبار چشمگیری نیاز است.

وی با اعلام این مطلب که برای گسترش شبکه‌ها بنا داریم تا شبکه‌های قدیمی را مدیریت کنیم، افزود: در بخش عملیات نشت یابی حدود ۸۰۰ کیلومتر را نشت یابی کردیم تا جای ممکن از هدر رفت آب جلوگیری شود.

‌رحمتی در توضیح صرفه جویی برای مصرف آب، گفت: به این موضوع از دو دیدگاه حاکمیتی و مردمی باید نگاه کرد.

وی با بیان این نکته که دستگاه‌های فرهنگی باید یکسری کارهای تبلیغاتی در این باره انجام دهند، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس، مساجد با رویکرد نحوه صحیح مصرف آب از جمله اقداماتی است که این دستگاه انجام داده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: