واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

فرزندپروری مهم‎تر از فرزندآوری

فرماندار خرم‎آباد با تأکید بر ضرورت فرزندپروری گفت: فرزندپروری مهم‎تر از فرزندآوری است.
تدبیر24:  «حبیب‎الله خجسته‎پور» اظهار کرد: فلسفه وجودی اداره ثبت احوال ثبت به‎موقع و فراگیر وقایع است و به‌دنبال این هستیم که وقایع چهارگانه به‎صورت 100 درصدی و در زمان‎های مشخص ثبت شود.

وی با اشاره به نرخ رشد باروری در کشور و لرستان افزود: طبق آمار ارائه شده این نرخ 108 درصد است و متأسفانه برخی‎ها زمان حال را می‎بینند و به وضعیت آینده کشور بی‎توجه هستند. اگر هم‌اکنون اشتغال وضعیت خوبی ندارد اما در آینده و با توجه به شرایط جمعیتی کشور، فرزندان حق انتخاب شغل نیز خواهند داشت.

خجسته‎پور به شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر که در گذشته مرسوم بود اشاره و خاطرنشان کرد: باید این شعار را به «آینده‎ای بهتر برای فرزندان» تغییر دهیم.

فرماندار خرم‎آباد به فرزندپروری تأکید کرد و گفت: روی بحث فرزندپروری نسبت به فرزندآوری کمتر کار کرده‎ایم و این در حالی است که فرزندپروری باید در اولویت باشد.

وی در ادامه با اشاره به بحث طلاق، تصریح کرد: دردی که هم‌اکنون در جامعه رو به افزایش است، طلاق توافقی است که خیلی راحت کانون خانواده را از هم می‎پاشد. یک زمان اگر در خانواده‎ها مشکلی به‎وجود می‎آمد با پادرمیانی بزرگان فامیل مشکل برطرف می‎شد اما هم‌اکنون برخی زوجین ادعا می‎کنند که تحصیل‌کرده هستند و اجازه دخالت به کسی نمی‎دهند و شب تصمیم به طلاق می‎گیرند و صبح آن را اجرا می‎کنند.

خجسته‎پور با اشاره به طلاق‎های عاطفی افزود: یکی از عوامل کاهش رشد جمعیت همین طلاق‎هاست و فرزند برای زوجین محلی از اعراب ندارد.
برچسب ها: تدبیر24 ثبت احوال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: