واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

اشتون در مصر

کاترین اشتون بعد از ورود خود به قاهره در سفری غیرمنتظره در بیانیه‌ای اعلام کرد که به مصر آمده تا حمایت خود را از روند انتقال سیاسی فراگیر در مصر اعلام کند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا،خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد که کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این سفر دو روزه خود با مسئولان مصری و نمایندگان اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت دیدار خواهد کرد.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ابتدای سفر خود به قاهره که عصر روز یکشنبه آغاز شد خواستار روند انتقالی سیاسی با مشارکت تمامی احزاب از جمله گروه اخوان المسلمین شد.
وی در بیانیه‌ای بعد از ورودش به قاهره تاکید کرد: به مصر آمده‌ام تا با همه گروه‌ها صحبت کنم و پیام خود را در زمینه حمایت از روند انتقالی فراگیر با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی از جمله اخوان المسلمین اعلام کنم.
وی تاکید کرد: این روند انتقالی باید هر چه سریعتر آغاز شود و به انتخابات آزاد، شفاف، دولت مدنی منجر شود.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد: امروز (دوشنبه) با عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر و محمد البرادعی، معاونش و عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر و دیگر اعضای دولت مذاکره خواهد کرد.
اشتون همچنین گفت: با مسئولان حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین و مسئولان سازمان‌های جامعه مدنی نیز دیدار خواهم داشت.
وی توقف خشونت‌ها در مصر را خواستار شد.
دفتر محمد البرادعی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان مصری موضع خود را در خصوص اتخاذ تدابیر لازم جهت بازگرداندن ثبات و امنیت به کشور و تحقق مجدد دموکراسی تشریح خواهند کرد.
بعد از تماس تلفنی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با محمد البرادعی و دعوت سران سیاسی و مردم این کشور به حفظ خویشتنداری البرادعی در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر پایبندی خود به پایان دادن به خشونت‌ها در مصر تاکید کرد.
دفتر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که امروز صادر شد، اعلام کرد: بان کی مون در تماس تلفنی با محمد البرادعی، معاون رئیس‌جمهور مصر در روابط خارجی از او خواست تا مقامات دولت موقت مصر، مسئولیت کامل برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در این کشور و دفاع از شهروندان مصری را صرف نظر از گرایش‌های حزبی‌شان بر عهده بگیرند.
در ادامه این بیانیه آمده است که بان کی مون در این تماس تلفنی بار دیگر بر مسالمت‌آمیز و فراگیر بودن روند انتقال قدرت در مصر تاکید کرد و افزود که با هر کشتار و جنایت جدیدی که در مصر اتفاق می‌افتد، محقق ساختن آشتی پایدار و طولانی مدت، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.
دبیرکل سازمان ملل از تمامی رهبران مصری خواست حامیان‌شان را به حفظ خویشتنداری و ترجیح دادن منافع کشور به منافع شخصی، اجتماعی و سیاسی خودشان دعوت کنند تا از این طریق روند آشتی آغاز شود.
بان کی مون در پایان از مسئولان دولت انتقالی مصر خواست تا محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور و رهبران اخوان المسلمین را آزاد کنند و یا پرونده‌های آنان را با شفافیت تمام بررسی کنند.
از سوی دیگر، البرادعی در دو تماس تلفنی با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون بر تمایل خود به پایان دادن به خشونت‌ها و رسیدن به یک راهکار مسالمت‌آمیز برای برون رفت از بحران کنونی مصر تاکید کرد.
دفتر ریاست جمهوری مصر روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات مصری بر اساس نقشه راه آینده مصر که در سوم ژوئیه جاری اعلام شد برای بازگرداندن دموکراسی به مصر که طی چند ماه گذشته از ‌آن بی‌بهره بوده است تلاش خواهند کرد تا موضع خود را نسبت به آماده کردن آینده مصر و بازگشت ثبات و امنیت به جامعه مشخص و روشن کنند.
در این بیانیه البرادعی تاکید کرد که به رعایت حقوق همه شهروندان مصری جدای از اینکه عضو چه احزابی هستند پایبند است و یکی از مصادیق این پایبندی اجازه برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز شهروندان در چارچوب قانون است.
در همین راستا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر از تماس تلفنی نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر و وزیر امور خارجه چین خبر داد.
در این تماس تلفنی همکاری‌های دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک دو کشور بررسی شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: