واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

انبارهای چای‌ سنواتی پلمب شدند

 تدبیر24: رئیس سازمان چای اعلام کرد: انبارهایی که چای‌ سنواتی نگهداری می‌کنند، پلمب شدند و قرار است پس از فصل برداشت، این محصول غیر خوراکی را به کشورهایی که از آنها چای نمی‌خریم، صادر کنیم.

 محمدولی روزبهان اظهار کرد: از آنجاکه امکان تولید موادی چون اسانس و سایر موارد از چای سنواتی در داخل کشور وجود ندارد، صادرات به کشورهای غیرهمسایه و کشورهایی که از آنها چای وارد نمی‌شود، در دستور کار است.

روزبهان با بیان اینکه تبدیل چای‌ سنواتی به کمپوست امکان‌پذیر است، افزود: بخشی از این محصول قرار است به کمپوست تبدیل شود.

وی درباره میزان تولید چای خشک گفت: در حال حاضر میزان تولید چای در کشور حداکثر 15 درصد مصرف را جواب می‌دهد؛ بنابراین 85 درصد نیاز کشور به چای باید از طریق واردات تأمین شود. این در حالی است که در گذشته میزان واردات چای 35 درصد بود.

رئیس سازمان چای افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از صدمه دیدن بازار داخلی، مجوزهای وارداتی با تأخیر صادر می‌شوند تا چای داخلی به فروش برسد و واردات تأثیری بر قیمت آن نگذارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چای باید از مبادی رسمی وارد شود نیمی از آن از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود.

به گفته روزبهان از 56 هزار تن برگ سبز چای خریداری ‌شده حدود 11 هزار و 500 تن چای خشک استحصال شده و هنوز برداشت برگ سبز چای ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: