واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

کم کاری پرستاران به خاطر گلایه!

با تصویب طرح تربیت کمک پرستار از سوی وزارت بهداشت برخی پرستاران به نشانه‌ی گلایه از جایگزینی این نیروها به جای نیروی پرستاری، از وظایفی که این کمک پرستارها در آینده باید انجام دهند خودداری می‌کنند.
تدبیر24  : با یک بازدید میدانی که داشتیم متوجه شدیم برخی از همراهان بیماران در بعضی بیمارستان‌ها از کم کاری پرستاران در مراقبت از بیمارهایشان گلایه داشتند.  
 
تصویب طرحی که به کمک پرستاران می‌آید
 
شورای عالی سازمان نظام پرستاری بعد از مدت‌ها با تربیت 51 هزار نیروی بهیار موافقت کرد.
 
یعقوب جعفری رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: طبق مصوبات جلسه‌ی شورای عالی نظام پرستاری با طرح تربیت کمک پرستار یکساله موافقت شد.  
 
وی افزود: مصوبات این طرح شامل موافقت با تربیت کمک پرستار یکساله به تعداد 51 هزار نفر و همچنین تربیت بیماریار سه تا شش ماهه است.  
 
پرستارانی که در برخی بیمارستانها دل به کار نمی‌دهند  
 
نگرانی و نارضایتی برخی پرستاران نسبت به این طرح باعث شده پرستاران به اجبار همراهان بیمار را برای مراقبت از بیمارشان در بیمارستان نگه دارند و به نشانه‌ی نارضایتی خیلی دل به کار نمی‌دهند.  
 
حیدر علی عابدی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه پرستاری این است که به دلیل کمبود نیروی پرستاری برخی از پرستاران همراهان بیمار را به اجبار در بیمارستان نگه می‌دارند تا از بیمارشان مراقبت کنند که این کار مشکلاتی را برای سیستم درمانی و خانواده‌های بیماران ایجاد می‌کند.  
 
وی ادامه داد: کمک بهیار نقش همراه بیمار را در بیمارستان‌ها را ایجاد می‌کند که در حال حاضر خانواده‌ی بیمار این نقش را بر عهده دارد، بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا همراهان بیماران نگرانی از مراقبت بیمارشان در بیمارستان‌ها نداشته باشند.  
 
مسئولان چه می‌گویند؟
 
عباس عباس‌زاده نائب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص مشکل بوجود آمده در بیمارستا‌ن‌ها اظهار داشت: همکاران پرستارها ابراز می کنند به دلیل کمبود نیروی انسانی این قبیل مراقبت‌ها را انجام نمی‌دهند ولی این دلیل که می‌آورند مشکل را توجیه نمی‌کنند.  
 
وی افزود: برای رفع این مشکل باید به نقش نیروی کمک پرستاری توجه کنیم که آن را در قالب 33 خدمت تعیین کردیم اما نارضایتی همکاران با نسبت به این طرح مربوط به یک سابقه قدیمی است که از حضور نیروهای کمکی داشتند که در برخی از مراکز به طور غیر قانونی این نیروهای کمکی جانشین پرستاران شدند و این نگرانی بوجود آمده که در آینده نیز این اتفاق برای پرستاران رخ دهد.
 
عباس زاده گفت: اگر ما از ابتدا در آموزش و تعیین شرح وظایف و ارتباطات بین حرفه‌ای روابط را به خوبی تعریف کنیم این نگرانی همکاران بر طرف می‌شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: قطعا این نیروهایی که به عنوان کمک پرستار تربیت می‌شوند، بر اساس برنامه‌ی آموزشی که تنظیم شده و بر اساس رویکردهای مدیریتی به هیچ وجه جایگزین نیروهای پرستار نخواهند شد. همانطور که مسئولان مربوطه گفتند، قرار نیست کمک پرستارها جای پرستاران را بگیرند، ضمن اینکه هنوز کمک پرستاران وارد بیمارستان‌ها نشده‌اند و تا آن زمان وظایف آنها به عهده‌ی پرستاران است.  
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: