واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

تاثیر احتمالی رفع تحریم‌ها در نوسازی صنعت غذا

یک فعال صنعت غذا از تاثیر احتمالی رفع تحریم‌ها در این صنعت خبر داد.
 تدبیر24: علی شریعتی در خصوص تاثیر رفع تحریم‌ها در بهبود صنعت غذا در استان، اظهار کرد: رفع تحریم‌ها می‌تواند در سرعت بخشیدن به اقدامات مربوط به سرمایه گذاری و نوسازی صنایع موثر باشد و صادرات غیر نفتی استان را در موقعیت بهتری قرار دهد.

‌وی ادامه داد: در کنار رفع تحریم‌های خارجی، تحریم‌های داخلی که درصد بالاتری از مشکلات واحدهای تولیدی را در بر می‌گیرند نیز باید حذف شوند.

‌شریعتی با اشاره به موقعیت کنونی کشور خواستار کمک بیشتر مسئولین در کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات اداری شد و افزود: برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه کارآفرینی و صادرات نیازمند کمک همزمان مسئولین هستیم.

‌مدیرعامل شرکت نوین زعفران در خصوص وضعیت فعلی صنعت غذا در استان، گفت: خراسان رضوی ‌در بحث کشاورزی و صنعت غذا یکی از قطب‌های ملی کشور است.

‌وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری‌های کشور در صنعت غذا در خراسان رضوی انجام شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت غذای استان احتیاج به محرک‌هایی دارد تا بتواند جایگاه خود را در سطح ملی حفظ کنند.

‌شریعتی اظهار کرد: در حالی که بسیاری از برندهای غذایی خراسان رضوی مثل چای و زعفران در سطح ملی مطرح هستند، اما توسعه بعضی از صنایع دیگر مثل آرد که در سطح ملی اتفاق افتاده، در خراسان رضوی کمرنگ بوده است و این نشان می‌دهد در بحث سرمایه‌گذاری در صنعت غذا نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

‌این فعال صنعت غذایی، با بیان اینکه مشکل آب یک مشکل جدی در کشور و به خصوص در خراسان رضوی است، اضافه کرد: به علت خشکسالی‌های استان در بحث کشاورزی مشکل جدی در آب و بهره‌وری از آن داریم.

‌وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات کم‌آبی باید از تولیدات کشاورزی شروع کنیم، عنوان کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تغییر روش‌های آبیاری و الگوی کشت می‌تواند با حفظ ارزش کشاورزی استان مصرف آب را حتی به نیمی از آب مصرفی حال حاضر کاهش دهد.

‌مدیرعامل شرکت نوین زعفران با اشاره به مشکلاتی از قبیل وجود ضایعات در بخش فرآوری و انتقال محصولات کشاورزی، افزود: محصولی که با زحمت زیاد و محدودیت آبی شدید تولید می‌شود، باید در جابه‌جایی و فرآوری آن از امکانات جدیدتری استفاده کنیم تا ضایعات در این بخش کاهش پیدا کند.

وی گفت: لازم است با بروزرسانی تکنولوژی محصولاتی با بهره‌گیری بالاتر از نظر کیفیت، مصرف انرژی، راندمان تولید و بهای تمام شده داشته باشیم.

‌شریعتی همچنین از مشکلات جدی در حوزه عرضه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در خراسان رضوی و به خصوص بازار مشهد شاهد کالاهایی با کیفیت پایین هستیم‌ که متاسفانه جای کالاهای باکیفیت و دارای پروانه بهداشتی را گرفته‌اند.

‌مدیرعامل شرکت نوین زعفران اظهار کرد: در بحث نظارت و فرهنگ‌سازی برای تولید و مصرف کالاهای مرغوب و سلامت جامعه باید درجه ایمنی محیط های اقامتی را افزایش داده و وضعیت تولید، عرضه و فروش غذا را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از موقعیت کنونی کشور در صنعت غذا بهره برد، اضافه کرد: در این زمینه با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت‌تر می‌توان سطح تکنولوژی را ارتقا داد‌.

‌شریعتی خواستار الگو گرفتن از کشورهایی که در زمینه توسعه صنعت غذا گام های موثری برداشتند شد و ادامه داد: باید روی تولید محصولاتی که با اقلیم استان متناسب هستند و نیاز کمتری به آب دارند متمرکز شویم تا به موفقیت بهتری در سبد محصولات کشاورزی برسیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: