واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره حل شود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را نمی‌دهد .
 تدبیر24علی اکبر ولایتی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، با بیان اینکه ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داد ، گفت : ایران تمامی حقوق خود در خصوص مراکز نظامی را برای خویش محفوظ نگاه می‌دارد .

وی خاطرنشان کرد : ما فارغ از هرگونه برداشت کشورهای 1+5 ، به شکل واضح و شفاف می‌گوییم که ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی و یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است .

وی افزود: این اظهار نظر ، کلام نهایی ما است و فارغ از هرگونه اتفاقات و رخدادها در آینده گفته می‌شود.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه تهران هیچ‌گاه تاکید نکرده که حمایت ایران از عراق به سبب عمق راهبردی این کشور است ، گفت : پشتیبانی ایران از عراق به دلیل درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد .

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به روابط برادرانه ایران و عراق افزود: عراق دوست ما است و ما درخواست کمک این کشور را پذیرفتیم .

ولایتی با اشاره به اینکه یمن نیز نباید عمق راهبردی عربستان سعودی باشد، اضافه کرد : یمن کشور مستقلی است و نمی تواند از چنین جایگاهی برای کشور دیگری برخوردار باشد .

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفت‌وگو حل شود ، خاطرنشان کرد : ما هیچ‌گاه نمی گوییم که سیاست های ایران و عربستان باید منطبق بر یکدیگر باشد ، بلکه به نظر ما تهران و ریاض نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که می تواند مبنای مذاکره و گفت‌وگو قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل هرگونه توطئه و دشمنی کشورهای خارجی بایستند ، خاطرنشان کرد : مسلمانان باید مقتدر بوده و اولویت نخست آنها اتحاد در خصوص دفع مداخلات و توطئه های رژیم صهیونیستی باشد .

ولایتی با اشاره به اینکه ایران آماده است حتی توان و امکانات هسته‌ای خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهد، افزود: ایران هرگز نمی‌خواهد با دیگر کشورها اختلاف داشته باشد و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی به دلیل توطئه قدرتهای خارجی است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره و گفت‌وگو میان کشورهای اسلامی باید تا هنگام رفع اختلافات موجود ادامه یابد .
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: