واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

تایید داروی جدید برای کاهش کلسترول

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گروه جدیدی از داروهای کاهنده کلسترول را برای درمان مبتلایان به نوع ژنتیکی عارضه کلسترول بالا تایید کرد.
  تدبیر24:  این دارو با عنوان «proprotein convertase subtilisin kexin type 9» یا PCSK9 که نوعی بازدارنده محسوب می‌شود برای درمان افراد مبتلا به نوع ژنتیکی عارضه کلسترول بالا یا بیماران مبتلا به انواع خاصی از بیماری‌ قلبی مفید است.

اگرچه این داروی تزریقی به دلیل قیمت بالا برای هر بیمار در طول یک سال مصرف، حدود 14 هزار دلار هزینه دارد اما پزشکان تولید آن را پیشرفت مهمی می‌دانند چرا که در کاهش سطح کلسترول تاثیر چشمگیر دارد. داروهای استاتین که از دهه 1990 برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد گسترده‌ای دارند در برخی از بیماران تاثیرگذاری کمی داشته و گروهی از بیماران نمی‌توانند آنها را مصرف کنند.

دکتر «جان جنکینز» از مرکز تحقیقات و ارزیابی دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: داروی PCSK9 برای مبتلایان به بیماری قلبی – عروقی که سطح کلسترول بد خونشان با مصرف استاتین کاهش نمی‌یابد، گزینه مناسبی است.

بازدارنده PCSK9 پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که بر توانایی کبد در از بین بردن کلسترول بد از خون تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، یکی دیگر از متخصصان این مطالعه با بیان اینکه کاهش کلسترول بد خون در این بیماران اهمیت بسیاری دارد اظهار داشت: در مطالعات آزمایشگاهی آنچه که مورد انتظار بوده بدست آمده و این نتایج کاملا بی‌سابقه بوده است.
برچسب ها: تدبیر24 دارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: