واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

‌مشهد قطب پیوند اعضا در کشور

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه مشهد به عنوان قطب پیوند اعضا در کشور شناخته شده است.
  تدبیر24:  دکتر محسن علی‌اکبریان امروز پنجم مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون برگزاری این کنگره در بیمارستان منتصریه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شهر مشهد به عنوان قطب پیوند اعضا در کشور شناخته شده است و در زمینه پیوند کبد نیز پس از شهر‌های شیراز و تهران در جایگاه سوم قرار دارد.

وی افزود: پیوند کبد از دو سال گذشته در مشهد فعال شده که در طول این مدت 50 مورد پیوند کبد با موفقیت انجام شده است.

علی‌اکبریان خاطرنشان کرد: پیش از این پیوند اعضا در بیمارستان‌های قائم و امام رضا(ع) نیز انجام می‌شد، اما در حال حاضر پیوند اعضای تو‌پر(کلیه، کبد و ...) فقط در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و منتصریه انجام می‌شود زیرا نیاز به تخصص خاص بوده و باید در بخش متمرکزی صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص هزینه‌های پیوند خاطرنشان کرد: بیشتر هزینه‌های ناشی از پیوند بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایگان است و فقط برخی از آزمایش‌ها و دارو‌ها هزینه دارد که در صورت عدم تمکن مالی از سوی انجمن‌های خیریه مربوطه تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور متوسط شاهد 70 درصد رضایت‌دهی خانواده‌های متوفیان مرگ مغزی برای اهدای عضو در کشور هستیم، اما در برخی از بازه‌های زمانی و به دلایل مختلف شاهد کاهش اهدا بوده‌ایم، به همین دلیل نیازمند فرهنگ‌سازی جدی در این زمینه هستیم.

علی‌اکبریان در خصوص کنگره بین‌المللی پیوند اعضای ایران و جراحی خراسان، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این دوره از کنگره 15 مهمان خارجی، 250 مهمان داخلی و حدود 1000 پزشک حوزه پیوند و پیراپزشکی شرکت کنند، تصریح کرد: رشته‌های مختلف جراحی، داخلی، اطفال، بیهوشی، عفونی، ایمونولوژی، پاتولوژی، رادیولوژی و رشته‌های پیراپزشکی در این کنگره حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پیوند اعضای ایران و جراحی خراسان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات و دارو‌های مرتبط با پیوند در حاشیه برگزاری کنگره، اضافه کرد: همچنین در این کنگره کارگاه‌های آموزشی مختلفی نظیر کارگاه پرستاری، نحوه مراقبت از بیمار و نیز کارگاه پیرامون نحوه جلب رضایت از خانواده‌ها توسط مدرسانی از کشور‌های آمریکا و اسپانیا برگزار خواهد شد.

علی‌اکبریان خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی پیوند اعضا به مدت چهار روز از 26 لغایت 29 آبان‌ ماه سال جاری با حضور سخنرانان و دانشمندان برجسته داخلی و خارجی از کشور‌های فرانسه، آمریکا، اسپانیا، کشور‌های عضو و انجمن MESOT در هتل پردیسان و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: