واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

حمایت کاخ سفید از تشکیلات خودگردان در دادگاه نیویورک

دولت آمریکا با ورود به پرونده شکایت از تشکیلات خودگردان در مورد حملات صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی و کشته شدن چند تبعه آمریکایی، تلاش می‌کند مانع اعمال فشار جدی علیه این تشکیلات شود.
 تدبیر24:  پس از آنکه هیات منصفه دادگاهی در شهر نیویورک، در فوریه گذشته تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را به اتهام دست داشتن در شش حمله در سال‌های 2002 تا 2004 در سرزمین‌های اشغالی و کشته شدن چند شهروند آمریکایی به پرداخت جریمه نقدی 218.5 میلیون دلار محکوم کرد، دولت آمریکا به دلیل آنکه تشکیلات خودگردان فلسطین با ورشکستگی مالی توان پرداخت این مبلغ را ندارد، وارد موضوع شد و از فلسطینیان حمایت کند.

وکلای مدافع این پرونده اعلام کردند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ براساس قانون مقابله با تروریسم سه برابر شده و به بیش از 655 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

دولت واشنگتن اعلام کرد با دخالت در پرونده می‌خواهد میان دو مساله تحقق حقوق قربانیان حادثه از طریق دریافت جریمه نقدی و نگرانی‌ها از پیامد جریمه‌های سنگین بر تشکیلات خودگردان، توازن برقرار کند.

آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پنج صفحه‌ای که در دادگاه منهتن ایراد شد، گفت: مقامات عالی رتبه آمریکا برای دیگر کشورها شرح داده‌اند که اگر تشکیلات خودگردان سقوط کند، ما با بحرانی مواجه خواهیم شد که نه‌تنها بر امنیت اسرائیل و فلسطینیان بلکه بر دیگر کشورهای منطقه نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: