واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
دکتر روحانی:

نگذاریم از طریق تروریسم اسلام را دین خشونت و نابودی تمدن معرفی کنند

رئیس جمهور کشورمان گفت: انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد دین بزرگترین قدرت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی است که توان مدیریت و اداره جامعه را دارد.
 تدبیر24:  حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: این اجلاس در یک شرایط حساس جهان اسلام و شرایطی که برای همه مسلمانان از لحاظ فرقه گرایی، طایفه گرایی، اختلاف، خشونت، افراطی گری، کشتار و آوارگی مسلمانان به ویژه در منطقه خاورمیانه ناگوار است برگزار می‌شود.

رئیس جمهور کشورمان افزود: دشمنان ادیان ابراهیمی و به ویژه دین مبین اسلام قرن‌ها در پی این تفکر بودند که اساسا دوران دین به سر آمده و به فکر دین زدایی بودند.

وی با بیان اینکه غرب می‌گفت دین، واپس‌گرایی و ارتجاع است و شرق می‌گفت دین تطهیر کننده جامعه و نسل جوان است اظهار داشت: شرق و غرب هردو یک هدف را دنبال می‌کردند.

رئیس قوه مجریه گفت: انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری امام راحل بر این توهم که دوران دین پایان یافته است خط بطلان کشید.

روحانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بر این تفکر که دین تنها عبادت و مناسک و برنامه زندگی فردی است و از دنیای سیاست و مدیریت فاصله دارد خط بطلان کشید.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد دین بزرگترین قدرت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی است که توان مدیریت و اداره جامعه را دارد و می‌تواند همزمان با استبداد و استعمار و استثمار مبارزه کند و بدون تکیه بر شرق علیه غرب یا تکیه غرب بر شرق با تکیه بر ایمان یک ملت و یک امت در برابر همه قدرت‌های شرق  و غرب بایستد و پیروز شود. 

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در اواسط قرن گذشته که در آغاز به صورت نهضت اسلامی کار خود را آغاز کرد بعد از 16 سال مبارزه به پیروزی رسید و پرچم احیای دین را در سراسر جهان برافراشت. 
روحانی با بیان اینکه این انقلاب بود که روحی تازه بر جامعه ما دمید تأکید کرد: ایستادگی ملت بزرگ افغانستان در برابر اشغال کشورشان توسط ابرقدرت شرق دیروز، حرکت بزرگ احیای تفکر اسلامی در سراسر خاورمیانه سرآغاز شروع اذان در میزنه‌های آسیای مرکزی و قفقاز بود.

وی گفت: حضور مردم لبنان در صحنه مقاومت و ایستادگی در برابر صهیونیست، حرکت اسلامی در ترکیه و شمال آفریقا و بالاخره حرکت مقاومت جویانه اسلامی در سراسر دنیای اسلام موجی بود که از پیروزی انقلاب اسلامی در این سرزمین به رهبری امام راحل آغاز شد و این موج همچنان ادامه دارد.

روحانی افزود: موج انقلاب اسلامی به جهانیان گفت که مرز اسلام نه مرز خون، نژاد و نه مرز افراط است، بلکه مرز ایمان و اعتقاد است و این الگو و ایمان مرزهای نظامی و جغرافیایی را نمی‌شناسد.
رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: در اعماق اروپا و آمریکا و اقصی نقاط آسیا و آفریقا این ندا می‌تواند پیروان مختلفی داشته باشد و خواهد داشت. ما صدای اسلام را از طریق سفیر گلوله به جهانیان نرساندیم، بلکه از طریق ماذنه‌ها، مدرسه‌ها ، مساجد و منبرها و بیانات در اجتماعات با منطق و استدلال آنرا به گوش جهانیان رساندیم.

وی تاکید کرد: ما تابع قرآنیم که همواره به ما می‌گوید در دنیای آزادی تک‌صدایی است و صداهای مختلف را می‌شویم و قدرت گزینش بهترین‌ها را داریم.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه اسلام دینی است که سرآغاز حکومتش برپایه پیمان آغاز شده اظهار داشت: پیمان عقبه سرآغازی برای استقرار اسلام به عنوان یک حکومت در مدینه بود و ادامه این راه با قانون بود و قرارداد با قوانین مختلف وجود داشتند. این دین با یهود و نصارا و کفار پیمان بست و تا زمانی که آنها پای قرارداد ماندند پیامبر هم پای قرارداد ماند.

روحانی تصریح کرد: اسلام همانگونه که دین قدرت است، همزمان دین صلح و سلام است. اسلام شمشیر دارد اما جز در ضرورت از آن استفاده نمی‌کند و شمشیرش در نیام می‌ماند و با منطق و استدلال با دنیا حرف می‌زند. مکتب اهل بیت (ع) نیز مکتب تفسیر واقعی قرآن و اسلام است.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: برخلاف آنها که امروز می‌خواهند در منطقه ما تفرقه بیاندازند، ما هلال شیعه نداریم، بلکه قمر و بدر اسلام داریم. ما یکپارچه در برابر کفر و نفاق عالم ایستاده‌ایم. اما ما همواره به ما یاد داد که چگونه پیروان اهل‌بیت (ع)، شیعیان و اهل سنت کنار هم باشند و برادرانه با یکدیگر زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره بر اصل وحدت تاکید دارند، اظهار داشت: ایشان همواره به ما آموخته‌اند که با دیگران متحد باشیم. دیروز با انقلاب اسلامی جهان یک گفتمان جدید داشت، در واقع این انقلاب یک تغییر گفتمانی بود و غرب و شرق که می‌خواستند به ما بگویند دوران دین پایان یافته، انقلاب اسلامی این واقعیت را مبرهن ساخت که اتفاقات عصر امروز عصر دین است.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: امروز روزی است که منجی انسان‌ها و نسل جوان ایمان و اخلاق است و دشمن امروز راه دیگری را آغاز کرده و تیر دین‌زدایی‌اش به سنگ خورده و مسیر انحرافی جدیدی را آغاز کرده و آن تحریف واقعیت دین است.

روحانی تصریح کرد: دشمن همواره درپی آن است که دین اخلاق، برادری و عطوفت را به دین خشونت، افراط، کشتار و تفرقه تبدیل کند و ما باید در برابر این انحراف ایستادگی کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه ایران اسلامی امروز یک نمونه در جهان است، اظهار داشت: در این کشور همانند عصر پیامبر (ص) که حاکمیت اکثریت بود اما حقوق اقلیت در مدینه حفظ می‌شد، در این کشور مبنا اسلام و مردم‌سالاری است، اما حقق اقلیت محفوظ است.

وی اضافه کرد: برادری در میان شیعه و سنی برقرار بوده و مردم از مسلمان تا ارمنی و زرتشتی عاشق اهل‌بیت (ع) هستند و در روز عاشورا به امام حسین (ع) احترام می‌گذارند و فرقی بین مسلمانان و غیرمسلمانان در تاریخ کشورمان وجود ندارد.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه مکتب اهل‌بیت (ع) مکتب تفسیر راستین اسلام و قرآن است، تصریح کرد: مگر می‌توان مسلمانی را یافت که به امام حسین (ع) احترام نگذارد و آینده تاریخ جهان را به مهدویت گره نزده باشد. ما همواره یک مسیر و هدف داریم و آن این است که امروز باید به دنبال کلمه سواع باشیم.

روحانی افزود: اگر قرآن دیروز نسبت به اهل کتاب و مسلمانان این فریاد را بر می‌آورد، امروز نیز منطق ما در برابر همه جهانیان کلمه سواع است که همواره به دنبال صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز است. در جامعه ما اهل سنت نه تنها باهم برادرند، بلکه از حاکمیت، رهبری و قانون اساسی هم دفاع می‌کنند و حتی در بسیاری از بخش‌های مرزی ما این افراد مرزبانان خوب ما هستند.

روحانی گفت: کردستان، ترکمن صحرا، بخشی از خراسان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از این سرزمین بدست برادران اهل سنت به خوبی حفاظت و حراست می‌شود.


رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را از اسلام واقعی جدا کند و دین را منشأ خشونت قرار دهد گفت: همه ادیان آسمانی در پی کرامت انسانی بودند و امروز چطور شده است که به نام موسی و دین یهود در فلسطین کشتار به راه می‌اندازند و زنان و کودکان را به ناروا به مسلخ می‌برند؟

وی با بیان اینکه دین موسی و یهود دین اخلاق بوده نه تجاوز، این انحراف بزرگ در یک دین ابراهیمی است گفت: امروز در فلسطین به نام دین یهود جنایت می‌کنند در بخشی از آسیا به نام بودا انسان سوزی به راه می‌اندازند و در خاورمیانه یک عده مزدور به نام اسلام خشونت می‌کنند و مسجد و کلیسا و معبد را نابود می‌کنند. 

روحانی اضافه کرد: کلیساها کنیسه‌ها مسجدها و همه معبدها و هر آنجا که نام خدا برده‌ می شود باید مورد دفاع باشد زیرا اساس آیات جهاد قرآن مجید با کلمه دفاع شروع می‌شود.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه نگذاریم دین اسلام که دین برکت برای همه انسان‌ها، دین مدافع حقوق انسان‌ها، دین عدل و عدالت و رحمت است از طریق دشمنان اسلام و گروه‌های تروریستی دین کشتار و خشونت و نابودی تمدن معرفی شود.

روحانی افزود: ما پیرو مکتب و خاندان رسالتیم، همان خاندان و رسالتی که در دوران ارعاب و یأس توانست با موج معنویت و اخلاق آنچنان حرکتی را بوجود آورد که امید رابه جامعه برگرداند و به مردم یاد بدهد که همیشه باید سخن حق بگوییم و اگر در بدترین شرایط نتوانستیم با صراحت حرف بزنیم با بیان رمز سخن بگوییم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اگر در شرایطی هستید که نمی‌توانید بگویید، حاکم، والی، قدرتمند تو باید در برابر مردم تواضع داشته باشی و نباید دربرابر مخلوقات، انسان‌ها و جامعه گردن کشی کنی گفت: می‌توانید با این دعا این حقیقت را بگویی که خدایا اگر من در جامعه مقامی می‌یابم به همان اندازه در نفس خودم احساس فروتنی بیشتری بنمایم. 


وی ادامه داد: دین اسلام دین قانون، معنویت و اخلاق است که اساس بعثتش برای اتمام و اکمال اخلاق بود.
روحانی تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران امروز در سطح جهان اعلام می‌کند که قدرت ما در سایه منطق است، قدرت ما در سایه توان مذاکره است، قدرت ما درسایه گفتمان جدید است.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ما قدرتمان را در زور بازو نمی‌بینیم ما قدرتمان را در سلاح و اسلحه نمی‌بینیم ما قدرتمان را در منطق، استدلال و به احتزاز درآوردن پرچم صلح می‌بینیم.

وی با بیان اینکه نه بمب اتم توانست برای متجاوزین صهیونیست امنیت و ثباتی را بوجود بیاورد و نه سلاح‌های مدرن توانست امنیتی را برای کشورهای همسایه ما بوجود بیاورد اظهار داشت: قدرت و امنیت از طریق وحدت و اتحاد یگانگی و انسجام در جامعه بوجود می‌آید.

روحانی با بیان اینکه اقتدار و قدرت علمی‌مان سیاسی‌مان علیه هیچ یک از کشورهای منطقه و همسایگان نبوده و نیست افزود: ما از طریق قدرتمان می‌خواهیم صلح و ثبات و امنیت را در این منطقه بوجود آوریم.

روحانی ادامه داد: ما ثابت کردیم با قدرت سیاسی و منطق قادریم در برابر بزرگترین قدرت‌های جهان بنشینیم و آنها را وادار کنیم در برابر حق مسلم ملت ایران سر فرود آورند و قبول کنند و اعتراف کنند که این مردم از حقوق خود برای فناوری صلح آمیز هسته‌ای دفاع می‌کنند و برای پایان دادن به تحریم و قطعنامه‌های غلط شورای امنیت قادر است با منطق و استدلال به اهداف بلند خود دست یابد.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: پیام اجتماع شما در این کنفرانس مبارک که جمع عاشقان اهل بیت برای وحدت دنیای اسلام است صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جهان می‌باشد برای ما شیعه یمنی، عراقی، لبنانی، سوری با اهل سنت عراق، یمن، فلسطین، اکراد در عراق هیچ تفاوتی ندارد و ما صلح و امنیت و برادری و توسعه را برای کل منطقه خواهان هستیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: