واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

طلسم تیراندازان در جمهوری آذربایجان شکسته شد

تیراندازان با همه فراز و نشیب‌ها، سرانجام در آخرین مسابقات جهانی تیراندازی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.
تیم ملی تیراندازی کشورمان با وجود همه فراز و نشیب‌هایی که برای شرکت در مسابقات جهانی سهمیه المپیک داشت سرانجام با پشت‌سر گذاشتن همه این مشکلات توانست جواز حضور در المپیک ریو را کسب کند تا در کاروان اعزامی به برزیل سهمی داشته باشند.

مسابقات آذربایجان آخرین مسابقه جهانی برای کسب سهمیه المپیک بود که ملی‌پوشان با عزم و اراده و اعتمادی که به عملکرد خود داشتند با حضور در این رقابت‌ حساس شانس المپیک ریو را به دست آوردند.

تیراندازان با همه مشکلات و کمبودهایی که وجود داشت، جنگیدند و حتی حاشیه‌های اعزام به مسابقات و اردوها را نیز تحمل کردند و سرانجام با کسب دو سهمیه المپیک نامشان در تاریخ تیراندازی ایران به ثبت رسید.

در مسابقات جهانی آذربایجان‌ تیراندازان در رشته تفنگ و تپانچه و اهداف‌پروازی شرکت کردند و نجمه خدمتی اولین بانوی طلایی تیراندازی ایران و الهه احمدی با حضور در مرحله فینال علاوه بر کسب مدال‌های طلا و برنز سهمیه المپیک را به دست آوردند.

البته مه‌لقا جام بزرگ دیگر تیراندازی بخش تفنگ بادی نیز جزو 8 نفر برتر بود که با اندکی اختلاف از کسب سهمیه بازماند.

جام جهانی تیراندازی آذربایجان هر چند آخرین رقابت جهانی بود اما کار تیراندازان هنوز تمام نشده و  ورزشکاران در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شانس کسب سهمیه را دارند.

تیراندازان هنوز در تیم تپانچه و اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند که با توجه به امتیازات و عملکردی که در این رقابت‌ها داشتند شانس سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی بسیار بالاست.

** کسب سهمیه در تپانچه سخت است

ذوالفقاری، کارشناس تفنگ و تپانچه درباره عملکرد تیراندازان در مسابقات جهانی آذربایجان می‌گوید: هدف المپیک سهمیه المپیک بود که خوش‌بختانه در تفنگ بادی به آن رسیدیم و عملکرد بانوان تیراندازان در تفنگ بادی ستودنی است که علاوه بر کسب دو سهمیه سه فینالیست داشتیم و حتی با اندکی تمرکز بیشتر می‌توانستیم هر سه سهمیه را از آن خود کنیم.

کارشناس تفنگ و تپانچه، ادامه داد: در رشته‌های دیگر تیراندازی هر چند نمره‌های خوبی کسب شد اما با تلاش تیراندزان به سهمیه المپیک نزدیک نشدیم البته در این شرایط باید همه جوانب را در نظر گرفت برای کسب سهمیه باید بهترین امکانات و تجهیزات در اختیار ملی‌پوشان باشد و حتی تمرینات مداوم داشته باشند، اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که ورزش کشور ما دارد ورزشکاران همیشه باید به مسائل جانبی فکر کنند که همه این مسایل در روند کاری ورزشکاران مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد تیراندازان تپانچه چندان قابل قبول نبود به عبارتی سیر صعودی سیر نزولی نداشتند و همان رکوردهای گذشته را ثبت کردند به طور کلی تپانچه طی چند سال اخیر رشدی نداشته است که یکی از عوامل آن ثابت بودن تیم ملی و کادر فنی است.

ذوالفقاری در این خصوص بیان کرد: در این چند سال تغییری در کادر فنی شاهد نیستیم و حتی نفرات جدیدی به تیم ملی اضافه نشدند که رابطه با عملکرد تیم تپانچه باید امکانات ملی‌پوشان را در نظر گرفت.

وی افزود: سهمیه گرفتن در تپانچه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها تعداد تیرانداز شرکت کننده و رکوردهایی که ثبت می‌کند، رکورد یک تیرانداز باید بیش از 571 باشد تا بتواند سهمیه بگیرد در حالیکه این امتیاز برای تیم تپانچه ما بدست نیامد و اکنون برای مسابقات آسیایی باید برنامه داشته باشیم که احتمال گرفتن سهمیه المپیک تپانچه در مسابقات آسیایی وجود دارد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: