واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

طبقه هفتم علاء‌الدین باید خراب شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس حکم قطعی دیوان عدالت اداری طبقه هفتم پاساژ علاءالدین باید تخریب شود.
 تدبیر24:  سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس حکم قطعی دیوان عدالت اداری طبقه هفتم پاساژ علاءالدین باید تخریب شود.

 رضا تقی‌پور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات جلسه امروز شورا که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوان عدالت اداری برگزار شد، افزود: رای کمیسیون ماده 100 که تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین بود تائید شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اتمام حجت شده و شهرداری موظف است طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین را تخریب کند و این حکم لازم‌الاجراست.

تقی پور گفت: در جلسه امروز بررسی یک فوریت صیانت و حفاظت از باغات مزروعی شهرستان تهران انجام شد و با توجه به حضور رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه، درباره مدیریت شهری و وظایفی که برعهده دارند مباحثی نیز مطرح شد.

وی گفت: طرح صیانت از اراضی مزروعی شهر تهران از سوی 18 نفر از اعضای شورای شهر با قید یک فوریت ارائه شد.

تقی پور افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که باغات شهر تهران تبدیل به مناطق مسکونی می‌شود و باید برای جلوگیری از آن اقدامی صورت بگیرد و اگر لازم باشد قوانین نیز بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی شهر تهران نیز باغات به عنوان تنفس‌گاه شهر تهران مطرح شده‌اند، گفت: این طرح مخالفانی نیز داشت و ما نیز نمی‌توانیم یک‌باره از ساخت و ساز در باغات جلوگیری کنیم اما به هر حال باید در این خصوص تدبیری انجام شود.

تقی‌پور به سخنان رئیس دیوان عدالت اداری در شورای شهر اشاره کرد که گفته است شوراهای اسلامی مغز متفکر شهرهاست و تعیین راهبردها و مسیر خدمات اجرایی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شکایاتی که از شوراها به دیوان عدالت اداری می شود مورد بررسی این نهاد قرار گرفته و اصل مصوبه آن از شورای نگهبان اخذ می‌شود.

تقی‌پور گفت:‌ بر اساس اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری در سال گذشته، 195 پرونده شکایت از شوراها و شهرداری‌ها در کشور تشکیل شده که از این تعداد 81 پرونده رسیدگی و مختومه شده که 51 پرونده آن منتهی به ابطال مصوبه شورا بوده و 30 پرونده نیز مورد قبول نبوده است.

وی ادامه داد: در سال 94 آمار شکایت از شورا و شهرداری‌ها در سراسر کشور افزایش یافته است و در چهار ماه نخست، 105 شکایت در این خصوص ثبت شده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: