واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

چگونه تغذیه خانوار را مدیریت کنیم؟

تدبیر24:  کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت تاکستان با اشاره به اینکه قیمت بالای غذا به معنای ارزش غذایی بالاتر نیست، گفت: هنگام خرید موادغذایی ضمن توجه به تاریخ مصرف، انقضا و پروانه ساخت، باید دقت کرد بسته‌بندی آن‌ها آسیب دیده نباشد و تامین کننده نیاز همه گروه‌های سنی خانوار باشد.

زهرا زینلی، کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت تاکستان، ، اظهار کرد: مدیریت تغذیه خانوار که شامل تعیین نیازهای تغذیه‌ای، تعیین برنامه غذایی مناسب، خرید موادغذایی سالم و نگهداری آن طبق اصول بهداشتی است.

وی با بیان توصیه‌هایی درباره نگهداری موادغذایی تصریح کرد: بهتر است در نگهداری موادغذایی به صورت فریز شده، تاریخ انجماد بر روی کیسه‌های بسته‌بندی نوشته شود.

کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت تاکستان ادامه داد: انجماد مواد پروتئینی باید در سرمای شدید و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود و البته موقع خارج کردن موادغذایی از حالت انجماد از آب داغ نشود، چراکه بهترین حالت، استفاده از یخچال برای رفع انجماد موادغذایی است.

زینلی اضافه کرد: سبزی‌های خُرد نشده را می‌توان تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد، اما به صورت خُرد و سرخ شده، دو تا سه ماه بیشتر در فریزر نگه ندارید و برای حفظ ویتامین‌های سبزیجات در مراحل انتهای پُخت، به موادغذایی، نمک اضافه کنید.

این کارشناس با تأکید به اینکه نمک یُددار تصفیه شده را دور از نور و در ظرف بسته کدر نگهداری کنید و برای حفظ یُد، نمک را در پایان پخت به غذا اضافه شود، گفت: مصرف نمک دریا ممکن است باعث تخریب کلیه‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه از روغن مخصوص سرخ کردنی، به مدت چهار تا پنج دقیقه در پخت غذا استفاده شود، خاطرنشان کرد: از مصرف روغن حیوانی به دلیل داشتن اسید چرب اشباع خودداری شود، زیرا مصرف زیاد روغن و چربی، شخص را در معرض ابتلا به سرطان و بیماری قلبی - عروقی قرار می‌دهد.

زینلی توصیه کرد: برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از پوکی استخوان، روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و 15 دقیقه نیز از نور خورشید استفاده شود.

کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت تاکستان با بیان اینکه مصرف دو تا سه واحد شیر، کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند، افزود: با توجه به اینکه چای نوشیدنی رایج در بین مردم است، یک و نیم ساعت قبل و بعد از صرف غذا نوشیدن آن توصیه می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: