واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
توصیه مقامات بخش خصوصی به مردم؛'

اکنون بهترین زمان برای خرید مسکن

بازار مسکن دیگر حباب ندارد،این خبری است که از سوی برخی مقامات بخش خصوصی مطرح شده که امیدواری را برای رونق در این بازار در دل زنده می‌کند.
تدبیر24: با توجه به کاهش 70 درصدی ارزش پول ملی طی چند وقت اخیر در مقابل ارزهای خارجی بازار مسکن نیز متاثر از این وضعیت دچار تورم شده است.
متاسفانه فرهنگ غلطی در جامعه ما رواج دارد که وقتی قیمت‌ها در بازار پایین است رغبتی برای خرید وجود ندارد اما زمانی که قیمت‌ها کمی گران می‌شود با هجوم برای خرید مواجه می‌شویم که ایجاد حباب می‌کند و قیمت‌ها یکباره شدت می‌گیرند.
 این شرایط در بازار مسکن نیز حاکم شده بود اما در نهایت با خالی شدن حباب مسکن، قیمت‌ها واقعی شد.
 اکنون بهترین زمان برای خرید مسکن است و به مردم توصیه می‌کنم از این زمان برای خرید مسکن بهره ببرند تا دیگر با معضلی که از حباب مسکن در کشور ایجاد شده بود مواجه نشویم.
 دولت نیز باید با توجه به ابزار و بودجه‌ای که در دولت دارد برای بازار مسکن دست به اقدام بزند اما برنامه‌های مسکن در این زمان اصلا مدون نیست.
گفته می‌شود اجرای مسکن مهر خطا بود اما این‌که چه برنامه‌ای جایگزین آن شود معلوم نیست.
به عقیده من، مسکن مهر هرچند که ممکن است ایراداتی نیز داشته باشد اما توانست 4 تا 5 میلیون خانوار را با وام‌های 4 تا 7 درصدی صاحبخانه کند.
 حال که مسکن مهر را نمی‌پذیرند چه راه‌حلی ارائه خواهند داد؟ ما به ساخت یک میلیون مسکن در سال نیاز داریم که در حال حاضر کسی پاسخگوی این نیاز نیست.
 حال اگر به این نیازها بی‌توجهی شود، آنها روی هم تلنبار می‌شود و با یک سونامی در بازار مسکن روبه‌رو خواهیم شد.
 پیشنهاد من این است که دولت طرحی تکامل‌یافته‌تر از مسکن مهر را در نظر داشته باشد یا این‌که اختیارات حاکمیتی به بخش خصوصی برای شهرک‌سازی از حیث زیربنایی و روبنایی برای ساخت‌وساز بدهد.
همین‌طور تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت مسکن در اختیار این بخش قرار دهد.
متاسفانه معدل صدور پروانه ساخت مسکن در ایران بیش از یک سال است، در حالی‌که حتی در کشورهای همسایه‌ ما این معدل کمتر از یک‌ ماه است.
 به نظر می‌رسد دولت باید در طرح‌های خود بازنگری داشته باشد و سیاست‌های انقباضی در بازار مسکن را متوقف کند و هرچه سریعتر دست به اقدام بزند.
منبع:اکو نیوز

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: