واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

آل‌سعود برای حفظ اسرائیل می‌جنگد

صریح و بی پرده می گوییم و مطمئن هستیم که هر چه تجاوز عربستان شدیدتر شود، به پیروزی نزدیک تر می شویم همچنان که در قرآن کریم می خوانیم "ظلموا و ان الله على نصرهم لقدير".
  تدبیر24مصاحبه عضو ارشد انصارالله با جام نیوز:

جناب شرف الدین به نظر شما، دلیل حملۀ عربستان سعودی به یمن چیست؟
 
باید بگویم تجاوز آل سعود به یمن، جنگ عربستان نیست بلکه جنگ آمریکایی- صهیونیستی است که کشورهای عربی خلیج فارس به نیابت وارد آن شدند و با مشارکت 32 کشور آن را شعله ور کردند.
 
موشکی که اخیراً پایگاه "ملک خالد" را هدف قرار داد و فرمانده نیروی هوایی عربستان "محمد شعلان" را به همراه 20 افسر اسرائیلی و افسرانی از دیگر کشورها از پای درآورد، نشان داد که آمریکا و اسرائیل و دنباله روهای آنها در منطقه، در جنگ علیه یمن شرکت دارند.
 
جنبش انصارالله از 6 ماه قبل آماده بود؛ آن زمانی که سفارت آمریکا 30 هزار دست نشانده مانند "علی عبدالله صالح" و وزیران و علمای وهابی و... را فراری داد. وقتی پایتخت به دست ما افتاد، آمریکا تنگه باب المندب را از دست داد؛ تنگه ای که 80 درصد تجارت دنیا از آن می گذرد. عربستان نیز منافع خود را از دست داد. امروز نفت در دست مردم یمن است. میدان عظیم گازی که از استان های مارب تا جیزان کشیده شده و ایستگاه های عظیم سوختگیری عربستان را تغذیه می کرد، امروز در دستان مردم یمن است. لذا ترسیدند که تجربه انقلاب اسلامی ایران به یمن منتقل شود؛ از روزی می ترسند که یمن نیز هسته ای شود. لذا انتخاب دیگری برای آمریکا نمی ماند مگر اینکه به یمن حمله کند تا امنیت اسرائیل را حفظ کند.
 
 
اینکه در برخی رسانه ها گفته می شود انصارالله با علی عبدالله صالح متحد شده به چه منظور مطرح می شود؟ اگر این ادعا را درست می دانید، چگونه توانستید با کسی که این همه با شما وارد جنگ شد متحد شوید؟
 
ما با علی عبدالله صالح متحد نشدیم. این جنگ رسانه ای یا جنگ نرم یا سیاست هدفمند است که پیروزی های جنبش انصارالله را تحت الشعاع قرار دهند. می خواهند اطلاعات نادرست را ذهن مردم بکارند و ذهنیت آنها را نسبت به جنبش انصارالله خراب کنند و منحرف سازند.
 
صالح شش جنگ علیه ما انجام داد، وهابی ها را به یمن آورد و دست نشانده تمام عیار عربستان بود که هم خودش و هم عربستان به آن اعتراف کرده اند. صالح نازدانه آمریکا بود، چگونه با او متحد شویم؟
 
صالح از پایتخت فرار کرد و به منطقه ای به نام سنحاء رفت. او مُهره سوخته آمریکاست، لذا با موشکی او را زدند که حاوی ماده ای به نام "الفیوغاز" بود که فقط در آمریکا معالجه می شود. او را به جای آمریکا به عربستان بردند تا متنبه شود. آمریکا داروی درمان را به عربستان فرستاد و در آنجا درمان شد. صالح بازیچه آمریکایی- صهیونیستی-سعودی دیرین است؛ چگونه با او متحد شویم؟
 
آنهایی که این موارد را مطرح می کنند می خواهند ما را بدنام کنند و پیروزی هایی های ما را به صالح نسبت دهند. این بازی و دروغ رسانه ای است. ما با صالح قبلا پیمانی بسته بودیم و تا زمانی که پیمان را زیر پا نگذارد ما عهدشکنی نمی کنیم. منتظر کوچکترین اشتباه و تعدی صالح هستیم تا پاسخ دندان شکن به او بدهیم. البته بدانید صالح فعلا هیچ قدرت و نیرویی در یمن ندارد.
 
 
آیا عربستان با حملات هوایی به دنبال نابودی یمن بود یا اهداف بنیادی و راهبردی دارد؟
 
طبیعتا آنها در یمن اهدافی دارند. آنها بدنبال تحریک جنبش انصارالله بودند که با حمله زمینی به عربستان بتوانند همه جا جار بزنند که رافضی ها به دنبال اشغال مکه و مدینه هستند و جنگ سنی-شیعی راه بیاندازند. از لحاظ نظامی می خواستند ما را در تله بیاندازند. اگر ما وارد عربستان می شدیم، هشت استانی که پر از تکفیریهای داعش است را در پشت سر داشتیم و از طرفی بقیه متحدین آنها از طرف دریا حرکت می کردند و ما را در کمین می انداختند.
 
ما خداوند متعال را شاکر هستیم که رهبری باهوش مانند سید عبدالملک حوثی داریم و متوجه نقشه دشمنان شد. وقتی حملات عربستان شروع شد، من و همه یمنی ها انتظار داشتیم که دستور پیش روی به داخل عربستان را بشنویم ولی با کمال تعجب دیدیم در اولین سخنرانی که دو روز بعد از شعله ور شدن آتش جنگ ایراد کرد، جبهه جنگ را داخلی و خارجی کرد و گفت جبهه خارجی وظیفه محافظت از مرز را دارد، نه آنکه به داخل عربستان برود. جبهه داخلی هم پنج قسمت شد؛ نظامی، رسانه ای، پشتیبانی مالی، کمیته های مردمی و پشتیبانی لجستیکی. سپس فرمودند که مهمترین وظیفه جبهه داخلی، نابودی داعش و تکفیریها در داخل است.
 
بمب ها و خمپاره ها از آسمان بر سر ما می ریخت و ما در جنگ با داعش و تکفیریها بودیم. دو استان لحج و إب را در یک روز تصرف کردیم و تمام استانها را پاک سازی کردیم و فقط یک منطقه به نام "مکلا" در استان حضرموت باقی ماند که در آنجا 40 روز به جنگ با داعش و تکفیری ها مشغول بودیم. در این  40 روز پیروزی هایی که بدست آوردیم، زیاد بود از جمله نقشه های عربستانی-آمریکایی-صهیونیستی را نابود کردیم و مظلومیت ما به تمام دنیا رسید.
 
افکار عمومی مردم دنیا و حکومت های محلی و بین المللی را با خود همراه کردیم که عربستان متجاوز است. نقشه جنگ سنی-شیعی را از بین بردیم. چون می خواستند سنی ها را بسیج کنند ولی دیدیم که ارتش پاکستان و مصر بازگشتند و انصراف دادند. مهمترین چیزی که به دست آوردیم اتحاد مردم یمن و پاکسازی یمن از تکفیری ها بود.
 
همچنین مردم یمن دشمن حقیقی خود، عربستان را شناختند و کسانی که دل در گرو عربستان داشتند بازگشتند و محبت به آل سعود تبدیل به دشمنی با آل سعود گشت. اکنون خانواده ای نداریم که شهید یا جانبازی در آن نباشد و مردم یمن با همه مذاهب خود فهمیدند که عربستان سبب بدبختی یمن است. این نعمت بزرگ خداوند به ما است. چه کسی می توانست مردم یمن را قانع کند که دشمن حقیقی ما آل سعود است.
 
خدا را شاکریم که سید عبدالملک پس از چهل روز صبر و خودداری اکنون فرمود که آنها حرمت ماه های حرام را پاس نداشتند و جواب حمله های آنان را داد و به استان های جیزان و نجران و عسیر عربستان حمله کردیم و به آنها وارد شدیم. ما امروز داخل عربستان را هدف قرار می دهیم. امروز هر وقت اراده کنیم وارد استان طائف و شهرهای بزرگ دیگر می شویم. اما مبارزان ما نقشه های خود را دارند و بنابر تاکتیک های جنگی عمل می کنند.
 
 

 
 
چرا با بازگشت منصور هادی مخالفید؟
 
نشست های گفتگوی ملی بسیار طولانی بودند و وقت زیادی صرف آنها شد. این نشست ها کتاب قطوری از نتایج را به همراه داشت که گروه های مختلف هم بر آن اتفاق نظر داشتند. ما به سند صلح و مشارکت همه طرف ها در اداره کشور دست یافتیم که همه احزاب و گروه ها آن را امضا کردند و با اعتقاد بر آن توانستیم از پیشنهادهای اغوا کننده کشورهای خلیج فارس به سلامتی عبور کنیم. در یکی از بندهای آن سند تصریح شده است که هیچ یک از گروه ها و احزاب نباید با یکی از کشورهای همسایه علیه مردم کشور خود متحد شوند و هیچ عذر و بهانه ای در این رابطه از کسی قابل قبول نیست. با این همه منصور هادی از یک کشور خارجی کمک خواست بلکه با سخنرانی های خود به کشورهای عربی بهانه حمله به یمن برای نابودی آن را داد زیرا منصور هادی لقب رئيس جمهور قانونی را با خود یدک می کشید؛ در حالی که منصور هادی چهار بار صلاحیت خود را از دست داده بود.
 
اولین بار وقتی استعفا داد. دومین بار وقتی که مهلت ریاست جمهوری اش تمام شده بود و باید انتخابات برگزار می کرد ولی صندلی ریاست به او مزه کرده بود. سومین بار زمانی بود که یمن را ترک و به عربستان گریخت و طبق قانون یمن کسی که بیش از شصت روز از کشور خارج شود وجاهت قانونی خود را از دست می دهد. چهارمین بار وقتی که درخواست حمله به یمن را مطرح کرد.
 
کسی که چهار مرتبه وجاهت قانونی خود را از دست دهد، چگونه دوباره به حکومت برگردد؟ چگونه عده ای انتظار دارند کسی را که دست نشانده اسرائيل و تسلیم غرب و آل سعود است دوباره به حکومت برگردانیم. شهدای زیادی از دست دادیم و زیر ساخت هایمان از بین رفت. اگر مثل چنین افرادی دوباره بر ما حکومت کنند همه چیزمان از دست رفته خواهد بود و عزت و دین و دنیای خود را از دست خواهیم داد.
 
 
نتیجه این همه دشمنی عربستان چه خواهد شد؟
 
عربستان به غیر از ضرر چیزی به دست نمی آورد. من این حرف را بدون دلیل و از روی تعصب و شعار نمی گویم. ما وقتی سخنان امام خمینی(ره) و سیره و روش شهید سید حسین حوثی را مطالعه می کنیم، می فهمیم که سنت الهی در مورد آل سعود جاری خواهد شد و نهایت ظالم و ستمگری غیر از بدبختی و نابودی چیزی نیست.
 
در مورد عربستان نیز سنت الهی جاری خواهد شد. صریح و بی پرده می گوییم و مطمئن هستیم که هر چه تجاوز عربستان شدیدتر شود، به پیروزی نزدیک تر می شویم همچنان که در قرآن کریم می خوانیم "ظلموا و ان الله على نصرهم لقدير". *
 
ما پیروز هستیم و این حرف ما نیست بلکه آیات قرآن کریم است. همانطور که سید حسین می فرمود همه بدبختی امت اسلامی نتیجه دو خصلت و فرهنگ نادرست است؛ یکی دوری از ثقلین "قرآن کریم و اهل بیت" و دومی عدم اعتماد به وعده نصرت الهی است. ما به ثقلین یعنی قرآن کریم و اهل بیت تمسک کرده ایم و همچنین اعتماد کامل به وعده نصرت الهی داریم و این سرمایه ما است.
 
 
آیا انصارالله در منتشر شدن اسناد ویکی لیکس و فاش کردن اسرار آل سعود دست داشتند؟
 
نه این اسناد به امر آمریکا منتشر شده است و اسنادی که ویکی لیکس منتشر می کند قطعا با رضایت آمریکا است. آمریکا به دنبال از بین بردن آل سعود است و می خواهد آنها را به نابودی بکشد و آل سعود با حماقت خود متوجه نقشه آمریکا نیست. آنها به دنبال تقسیم عربستان هستند.
ما اسنادی داریم که با هک کردن وزارت دفاع و وزارت کشور و وزارت خارجه عربستان به دست آوردیم. اطلاعاتی داریم که حتی ویکی لیکس آنها را ندارد.
 

جناب سیدعلی یحیی شرف الدین، اگر اجازه بدهید کمی از فضای سیاسی فاصله بگیریم. آیت الله بهجت در مورد علائم ظهور و ارتباط تحولات یمن با نشانه های ظهور بیاناتی دارند، شما به عنوان مبارز یمنی در این باره بفرمائید:
 

آیت الله بهجت می فرمود "اخبار یمن را به من بدهید تا ظهور را به شما بشارت بدهم". این عالم ربانی و نورانی مرد بسیار بزرگی و از مراجع کم نظیر بود که با چشم نورانی و حقیقت  بین خود نگاه می کرد.
 
لازم است در این جا بگویم که من از زمان کودکی به امام خمینی عشق می ورزیدم این مرد بزرگ کسی است که مردان خدا او را دوست دارند و کسی که با او دشمن است، حقیقتا منافق است. وقتی انقلاب اسلامی بر پا شد من بچه بودم و محبت عجیبی به این شخصیت بزرگوار داشتم و یکی از آرزوهای این بود که به ایران بیایم و دست امام را ببوسم. وقتی امام رحلت کردند خیلی گریه کردم خدایش رحمت کند.
 
آیه الله بهجت و علمایی از این قبیل، چشم برزخی و نورانی دارند و از حقایقی صحبت کرده اند که در آینده پیش خواهد آمد. حوادث یمن مقدمه علائم ظهور است. پرچم خراسانی برافراشته می شود و پرچم یمانی نیز بر پا می گردد و همانطور که همه می دانند، امام مهدی عجل الله فرجه الشریف با دو بال پرواز می کند، بال خراسانی و یمانی و پرچمی که هدایتگرتر از همه است پرچم یمانی است.

اگرچه اعتماد انصارالله بر قرآن بیشتر از احادیث است و نگاه آنها قرآنی است اما به روایاتی که در مورد امام زمان صحبت می کند ایمان دارند و اینکه امام روزی ظهور خواهد کرد و زمین را پر از عدل می کند بعد از آنکه پر از ظلم شده باشد. آرزو داشتم که آیه الله بهجت عمر بیشتری داشته باشند تا پیروزی انصارالله را می دیدند.
 
 
در آخر اگر صحبتی با مردم ایران دارید بفرمایید

لازم است بگویم که مردم یمن، مردم ایران را بسیار دوست دارند و ملت یمن و ایران، یک ملت و یک جسم واحد هستند، هم از لحاظ فکر و عقیده و هم روحیه. این همان مصداق حدیث پیامبر است که می فرمایند: مثل المومنین... و تراهم کمثل الجسد الواحد اذا اشتکی ... واجه عضو تداعی له سایر الجسد بالسهر و الحمی. و عضوی که اکنون مشکل پیدا کرده یمن است و عضو دیگری که خواب ندارد و تب کرده ایران است.
 
این موضوع به خاطر یمن است و ما چنین چیزی را از مردم ایران می بینیم که اینچنین در تب و تاب هستند و در مراسم و مساجد و حسینیه ها در خانه ها همدردی ایرانی ها را به وضوح می بینیم و دلیل آن است که واقعا ایران ملتی بیدار و هوشیار و فطرتی پاک دارد و مهمترین مزیت یک ملت هم همین است که فطرتی پاک و اسلامی داشته باشد.
 
خطاب به مردم ایران می گویم که با شما هستیم، همچنان که شما با ما هستید و می دانیم اگر یمن هم مرز ایران بود، حقا در صف اول مبارزان بودند و این را خوب می دانیم و با تمام وجود احساس می کنیم، همانطور که اگر کسی به ایران متعرض شود اولین رزمنده ها ما هستیم که به کمک شما خواهیم آمد.
 
همیشه برای شما دعا می کنیم که در راه پیشرفت و صلاح باشید و اینکه خداوند متعال تمام بدی های ظاهری و باطنی را از مردم ایران دور کند و آنها را در مقابل تهاجم فرهنگی محفوظ بدارد که امروز خطرناکترین سلاح دشمن است که با آن به مردم حمله می کنند.
 

سیدحسین بدرالدین حوثی می گفت اگر موشکی منزل مرا هدف قرار دهد، بهتر از این است که گناه و نگاه حرام به خانه من راه پیدا کند، چراکه حرام، خانه را کاملا از بین می برد و خانواده را منهدم می کند در حالی که موشک سنگ و چوب را از بین می برد و نهایتا چند نفری کشته می شود که شهید خواهند بود، ولی منکر و گناه کل جامعه را از بین می برد و به هلاکت می کشاند.
 
آرزو می کنم که خداوند جامعه ایرانی را از تهاجم فرهنگی حفظ کند و مسیر و راه امام در جامعه زنده باشد ومرور زمان آن را کهنه نکند و خداوند متعال قدرت امام خامنه ای را بیشتر کند و از عمر همه ما بگیرد و به عمر امام خامنه ای بیفزاید چراکه معتقدم او باعث آرامش و امنیت ایران است. همیشه برای ایشان دعا کنید. برای ما و رزمندگان یمنی هم دعا کنید.
 
 
 
 
* أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلىٰ نَصرِهِم لَقَديرٌ / به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست. سوره مبارکه الحج آیه ۳۹
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: