واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

100 گزارش جدید از فساد فیفا در میزبانی جام‌های جهانی

مقام‌های سوئیسی در اقدامی تازه، صد گزارش درباره فعالیت‌های مالی مشکوک مربوط به اعطای میزبانی جا‌م‌های‌ جها‌نی 2018 و 2022 فیفا به روسیه و قطر منتشر کردند.
 تدبیر24 : دفتر مرکزی وکلای سوئیس (OGA) درباره پروسه دادن میزبانی بازی‌های جا‌م جها‌نی 2018 و 2022 تحقیقاتی انجام داده بود.

یکی از سخنگوهای OGA در مصاحبه خود با رویترز اظهار کرد: تایید می‌کنم OGA بیش از 100 گزارش درباره فعالیت‌های مالی مشکوک مربوط به میزبانی جا‌م‌های جها‌نی 2018 و 2022 فو‌تبا‌ل دریافت کرده است.

مسئولان برگزاری بازی‌های جا‌م جها‌نی روسیه 2018 و 2022 قطر تاکنون چندین بار به فساد در گرفتن میزبانی متهم شده‌اند اما هرگونه اقدام اشتباه‌ در این زمینه را رد کرده‌اند.

با این حال، فرانسوا کرر، رییس کمیته‌ اصلاحات فیفا در مصاحبه خود با روزنامه‌ سوئیسی صبح یکشنبه از سپ بلاتر دفاع کرد.

کرر در صحبت‌های خود آورده است: معتقدم که سپ بلاتر در حال تحقیر شدن است. متاسفانه همیشه هر کسی که زیاد در یک سمت می‌ماند، جنبه‌های منفی او دیده می‌شوند. با سپ بلاتر ناعادلانه برخورد شده است. تمام گزارش‌های مربوط به جریانات فساد را بر روی میزم دارم و در آن حتی یک کلمه بر علیه بلاتر نیامده است. هیچ چیز.

کرر در ادامه تاکید کرد کنفدراسیون‌های فیفا، مشکل اساسی در شایعات اخیر مبوط به سازمان به حساب می‌آیند. او در این‌باره عنوان کرد: کنفدراسیون‌ها عضو فیفا نیستند اما در سازمان، تصمیم گیرنده هستند و مسئولیت نیز بر عهده آنها نیست. این یک مشکل اساسی و ساختاری است.

کرر به عنوان یک وکیل و مدیر کل سابق IOC، اعلام کرد که از حضور داشتن در کمیته‌ متشکل از نمایندگان 6 کنفدراسیون فیفا ناراضی بوده است. او در این باره هم گفت: وقتی به من پیشنهاد شد که در این کمیته‌ باشم، مخالفتی نکردم اما پیشنهاد دادم که گروه مشاوران مستقل خودم را داشته باشم زیرا باید سریع کار کنیم. آنها را با توجه به تجربه، وجهه بین‌المللی و دانش‌شان انتخاب کردم تا بتوانیم با بحران‌ها مقابله کنیم.

کرر معتقد است که کمیته‌ سابق مستقل نظارت فیفا که توسط مارک پیت، مدیریت می‌شد، موفق نبوده است زیرا ارتباطات داخلی در این کمیته‌ ضعیف بوده است.

او در این مورد هم گفت: پیشنهادات این کمیته‌ خوب بودند و ما هم می‌توانیم از بعضی از آنها استفاده کنیم اما به طور کلی، پروسه این کمیته‌ مشکل داشت. ممکن است شما هر چیزی را پیشنهاد بدهید اما هیچ تضمینی وجود ندارد که همه این پیشنهادات پذیرفته شود. شما باید سیاست عملی را درک کنید.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: