واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

دلایل کاهش قیمت جهانی طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری با بیان اینکه قیمت طلای جهانی همزمان با بحران اقتصادی در آمریکا بر خلاف پیش بینی ها مبنی بر افزایش قیمت طلا کاهش یافت، گفت:‌ قیمت جهانی طلا طی دو هفته اخیر حدود سه درصد کاهش داشته است.
تدبیر24: محمد کشتی‌آرای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به هشدار بانک جهانی نسبت به پیامدهای منفی شدید تعطیلی دولت آمریکا بر  اقتصاد جهانی، ضمن تحلیل قیمت طلا تصریح کرد: موضوع بحران اقتصادی در آمریکا حدود دو هفته مطرح است البته پیش بینی می شد این موضوع قیمت جهانی طلا را افزایش دهد اما دقیقا بر عکس این اتفاق رخ داد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری افزود: با تعطیل شدن بخشی از دولت آمریکا نیاز به نقدینگی باعث شد در بازارهای مالی عرضه طلا برای فروش به منظور تامین نقدینگی به شدت افزایش یابد و همین موضوع باعث کاهش قیمت جهانی  طلا شده است.
کاهش 30 هزارتومانی سکه
 وی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا طی دو هفته اخیر حدود سه درصد کاهش داشته است، ادامه داد: زمانی که قیمت جهانی کاهش یابد در بازار داخلی کشور نیز شاهد کاهش قیمت هستیم به طوری که در چند روز گذشته هر قطعه سکه حدود 30 هزار تومان و هرگرم طلا نیز 3500 تومان کاهش قیمت داشته است.
کشتی آرای گفت: بنابراین موضوع تعطیلی آمریکا که حدود دو هفته مطرح است تاثیر خود را در بازارهای مالی نشان داده و برخلاف تصور و پیش بینی ها مبنی بر افزایش قیمت طلا، شاهد کاهش آن بودیم.
وی گفت: هر انس طلا متاثر از سیاست های اقتصادی دنیا است بنابراین هیچ وقت طلا در اقتصاد جهانی تاثیر گذار نیز بلکه قیمت طلا متاثر از اقتصاد دنیا خواهد بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تاثیر مذاکرات گروه 5+1 در ژنو در قیمت طلای جهانی گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت ایران درباره مذاکرات ژنو کاملا روشن و شفاف است بنابر این تاثیرات به میزان شرایط فعلی خواهد بود و تغییرات جدی شاهد نخواهیم بود.
لازم به ذکر است به گفته کشتی آرای قیمت هر قطعه سکه تمام در روز جاری (سه شنبه 23 مهر) 932 هزار تومان، نیم سکه 488هزار تومان، ربع سکه 295 هزار تومان، سکه های یک گرمی 195هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 95 هزار تومان است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: