واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

عرفه روز بخشش است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری فرا رسیدن روز عرفه‌ و عید قربان، گفت: روز عرفه روزی برای اعتراف به گناهان و طلب آمرزش از خداوند متعال است.
تدبیر24: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، با بیان اینکه روز عرفه روز بخشش گناهان است، توضیح داد: در احادیث و روایات این چنین نقل شده که اگر بنده‌ای نتوانسته نامه اعمال خود را با طلب توبه از جانب خداوند در ماه مبارک رمضان پاک و منزه کند، تنها یک فرصت دیگر برای این کار دارد و آن روز عرفه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:‌ در روز عرفه حجاجی که در سرزمین عرفات به سر می‌برند در درگاه بارتعالی به گناهان خویش اعتراف می‌کنند و سپس با دلی آکنده از امید به بخشش به سرزمین منا می‌روند تا مورد فیض خداوند قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه وظیفه مسلمانان در این روز عرفه حفظ وحدت است، گفت: در روز‌های عزیزی مثل عرفه و عید قربان دل‌های مسلمانان باید آکنده از خداوند باشد و این مسئله مستلزم نرم شدن قلوب مومنان نسبت به یکدیگر و پایان دادن به اختلافات است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، روز عرفه را فرصت عبودیت تمام مسلمانان جهان خواند و گفت: در این روز انجام اعمال دینی یکسان بین مسلمانان، یکپارچگی و هماهنگی عمیقی بین آنها ایجاد می‌کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه عید قربان، عید اثبات بندگی است، ادامه داد: در روز عید قربان مسلمانان به تبعیت از حضرت ابراهیم (ع) که به فرمان خداوند قوچی را برای رضایت بارتعالی قربانی کرد، قربانی می‌دهند و گوشت آن را میان نیازمندان و هم کیشان خود تقسیم می کنند.

وی افزود: روز عرفه و عید قربان اعمال خاصی دارند که برای جلب رضایت بارتعالی و طلب مغفرت انجام این فرایض تاکید شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هر مسلمانی باید به اندازه خود از این روزهای عزیز توشه‌ای برای ادامه راه زندگی دنیوی و اخروی جمع‌آوری کند تا مبادا غفلت از این اعیاد سبب خسران شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: