واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

اثر تغییرات پروتئین دم اسپرم در ناباروری مردان بررسی شد

پژوهشگر موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری بمبئی با بررسی و مقایسه ساختار پروتئین‌های دم اسپرم در مردان سالم و نابارور، گامی بلند در درمان ناباروری ناشی از تحرک پایین اسپرم در مردان برداشت.
تدبیر24:  پژوهشگر موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری بمبئی با بررسی و مقایسه ساختار پروتئین‌های دم اسپرم در مردان سالم و نابارور، گامی بلند در درمان ناباروری ناشی از تحرک پایین اسپرم در مردان برداشت.
 
 دکتر پریانکا پارت که با ارائه تحقیقات خود جایزه شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی رویان در گروه جنین شناسی را کسب کرده با اشاره به این که تحرک پایین اسپرم، یکی از علل عمده ناباروری در مردان است، گفت: سلول جنسی نر(اسپرم) از سه بخش سر - حاوی هسته سلول -، گردن و دم تشکیل شده که دم سلول وسیله حرکتی اسپرم است. دم اسپرم دارای ساختاری بلند، متشکل از پروتئین های ساختاری از جمله توبولین است. توبولینها به شکل واحدهای ساختاری کوچک مانند اجزای یک پلیمر به هم متصل شده و ساختار لوله مانندی به نام میکروتوبول یا ریز لوله را ایجاد می کند و واحد ساختمانی اصلی دم اسپرم است.
 
محقق گروه ایمونولوژی گامت موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری بمبئی هندوستان، تصریح کرد: حرکت اسپرم ناشی از دم آن است و اگر نقصی در این حرکت دیده شود، ناشی از نقص در ساختار پروتئین های سازنده دم اسپرم است. شناخت این نقایص گام بلندی در درمان مردانی است که به علت تحرک پایین اسپرم به نابارور مبتلا هستند.
 
پارت که در تحقیقاتش به بررسی و مقایسه ساختار پروتئین های دم اسپرم در مردان سالم و مردان دارای اسپرم کم تحرک پرداخته است، خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده در مردان طبیعی و مبتلایان به کم تحرکی اسپرم زیرگونه های متفاوتی از توبولین ریز لوله های دم اسپرم را می سازند و تفاوت های ساختاری بسیار جزئی مانند وجود گروه های استیل در پروتئین های دو گروه مورد مقایسه، وجود دارد.
 
به گفته وی در این پژوهش پروتئین های دم اسپرم به روش های متنوع بررسی شده اند و اطلاعات مفیدی از ساختار آنها به دست آمده است که می تواند در پژوهش‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: