واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

کاوش شهر سوخته ۱۴۰ سال ادامه دارد

مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه جایگاه موزه مادر در تبیین فرهنگ و معرفی کشور، گفت: موزه ملی ایران به عنوان موزه مادر باید در شأن جمهوری اسلامی باشد و آثار و نشانه های فرهنگ و تاریخ کشورمان را به خوبی به تصویر بکشد.
تدبیر24:مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه جایگاه موزه مادر در تبیین فرهنگ و معرفی کشور، گفت: موزه ملی ایران به عنوان موزه مادر باید در شأن جمهوری اسلامی باشد و آثار و نشانه های فرهنگ و تاریخ کشورمان را به خوبی به تصویر بکشد.
 
وی با اشاره به اینکه موزه دوران اسلامی در تبیین ارزش های ایرانی اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: فضای نمایشی موزه ملی ایران با بازگشایی موزه دوران اسلامی و گشایش موزه تاریخی ایران به 9 هزار مترمربع افزایش یافت.
 
سلطانی فر با اشاره به برنامه ها و اقدامات انجام شده درخصوص گسترش موزه های سطح کشور، افزود: در حال حاضر 500 موزه در کشورمان وجود دارد که از این تعداد 250 موزه توسط سازمان میراث فرهنگی اداره می شود و مابقی توسط بخش خصوصی، سایروزارتخانه و سازمان های دیگر اداره می شود.
 
معاون رییس جمهور از بهره برداری از 2 موزه جدید تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون از موزه های خراسان، خوزستان، کرمانشاه، نی ریز، پاسارگاد و موزه مشاهیر شیراز بهره برداری شده است.
 
وی تصریح کرد: علی رغم محدودیتی که داریم، توزیع منابع را به گونه ای باید مدیریت کنیم که بتوانیم سالانه 2 موزه در کشور افتتاح و به بهره برداری برسانیم و دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته باشیم.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخصوص استحکام موزه ملی ایران در مقابل زلزله، تاکید کرد: طبق بررسی و اعلام نظر مهندسان، مشاوران و کارشناسان، بنای موزه ملی ایران از استحکام کافی در مقابل زلزله برخوردار است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
سلطانی فر اذعان داشت: اعتباراتی که در اختیار میراث فرهنگی قرار می گیرد تنها 5درصد از نیازمان را تامین می کند.البته باتوجه به کاهش منابع درآمدی در کشور انتظار بیش از این هم نمی توانیم داشته باشیم. البته با رایزنی هایی که با رییس جمهور محترم و معاون اول ایشان انجام داده ایم ، امیدواریم در سال 1395 اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص یابد.
 
وی ادامه داد: حجم کارهایی که انجام می دهیم، کارهایی نیست که بتوانیم طی 5 یا 10 ساله و در بازه زمانی کوتاه به اتمام برسانیم به طور مثال شهرسوخته شهر زابل که سال گذشته ثبت جهانی شد یک محوطه 151 هکتاری است که با توجه به قدمت تاریخی و تمدنی آن با یکهزار و 200 سال حیات برای انجام کاوش به مدت زمان زیادی نیاز داریم.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در طول 40 سال تنها 5درصد از این بنای تاریخی و تمدنی کاوش و حفاری شده است که به دلیل ارزش بالای آثار و اشیای به دست آمده از شهر سوخته به ثبت جهانی رسیده است.
 
سلطانی فر ادامه داد: طبق اعلام نظر باستان شناسان، کاوش و انجام حفاری در شهر سوخته 140 سال ادامه خواهد داشت تا مطالعات و کاوش های همه شهر سوخته تکمیل و نهایی شود.
برچسب ها: تدبیر24 شهر سوخته
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: